Vuosikurssilla R’65 ennätysmäärä lahjoittajia

Rakennusteekkarit vuosimallia 1965 keräsivät Aalto-yliopiston kampanjaan runsaat 10 000 euroa.
Vuonna 1965 opintonsa aloittaneet rakennusteekkarit ojensivat vuosikurssinsa lahjakirjan Aalto-yliopiston rehtorille Tuula Teerille. Kuvassa edessä keskellä rehtori Tuula Teeri ja hänestä oikealle TKK:n entinen rehtori Matti Pursula.

Lahjoitukseen osallistui ennätykselliset 64 % kaikista tavoitetuista vuosikurssilaisista. R’65 heittääkin nyt lahjoittamishaasteen muille Aallon alumneille sekä erityisesti vuotta nuoremmalle R’66 -vuosikurssille.

Vuoden 2015 lukuvuoden avajaisissa oli vieraina 50 vuotta sitten vuonna 1965 rakennustekniikan opintonsa aloittaneiden riemuteekkareiden ryhmä. Heillä oli päivän aikana mieluinen tehtävä: luovuttaa 10 260 euron suuruinen lahjoitus Aalto-yliopiston varainhankintakampanjaan.

Opiskeluaikaiset yhteydet elävät

Vuosikurssi R’65 aloitti opinnot Teknillisessä korkeakoulussa vuonna 1965. Valmistuttuaan ryhmä on pitänyt tiiviisti yhteyttä. Juhlallisen 50-vuotistapaamisen lähestyessä vuosikurssi päätti osallistua tulevaisuuden rakentamiseen ja kerätä rahaa Aalto-yliopiston varainhankintakampanjaan. Ryhmästä tavoitettiin 77 henkilöä ja heistä 49 henkilöä, eli peräti 64 % antoi lahjoituksen kampanjaan. Yksittäiset lahjoitukset vaihtelivat 40 ja 500 euron välillä.

R’65 haastaa muut alumnit lahjoittamaan

Varainkeruussa ryhmän puuhamiehenä toimi Teknillisen korkeakoulun entinen rehtori Matti Pursula.
- Halusimme tukea entistä opinahjoamme ja vaikuttaa siihen, että tekniikan koulutus ja tutkimus pysyvät Suomessa erinomaisella tasolla. Tulevaisuudessakin tarvitaan osaajia ja suunnannäyttäjiä, Matti Pursula kertoo.
- Haastamme kaikki Aallon alumnit osallistumaan Aalto-yliopiston kampanjaan. Erityisesti kutsumme mukaan tänä vuonna yliopiston avajaisiin kutsun saavat 50-vuotisjuhliaan viettävät R’66-teekkarit. Koettakaa saada meidän vuosikurssiamme suurempi osallistumisprosentti! Pursula kannustaa.

Matti Pursulan vinkit muille vuosikursseille:

• Yhteystietojen (sähköpostiosoitteiden) saaminen on keskeisen tärkeää. Siihen tarvitaan sekä yliopiston varainhankintatiimin tukea että vuosikurssilaisten henkilökohtaisia kontakteja.
  • Tieto kurssitapaamisesta ja osallistumisesta keräykseen kannattaa laittaa hyvissä ajoin liikkeelle.
  • Lahjoittamisesta on myös hyvä sopia Aallon varainhankinnan kanssa tarkemmin.
  • Yksityishenkilöt ja organisaatiot voivat vähentää yli 850 euron lahjoitukset verotuksessa.

Apua ja lisätietoja:
Aalto-yliopiston alumnisuhteet auttavat rekisteröityneiden alumnien yhteystietojen saamisessa.
Tarkempia tietoja Aallon varainhankintakampanjasta ja valtion vastinrahoituksesta löytyy osoitteesta: lahjoittaminen.aalto.fi. Voit myös ottaa yhteyttä varainhankintajohtaja Teppo Heiskaseen [email protected].

TULE MUKAAN - TULEVAISUUS TEHDÄÄN NYT!

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.