Vuosikatselmus esitteli viime vuoden keskeiset teot ja saavutukset

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuosikatselmuksessa 9. maaliskuuta kuultiin korkeakoulun ja laitosten kuluneen vuoden tuloksista ja keskeisistä saavutuksista sekä myönnettiin tunnustuksia yhteisön jäsenille.
Aalto ARTSin vuosikatselmus vuoteen 2021

Virtuaalisesti järjestetyn tilaisuudenaluksi dekaani Tuomas Auvinen totesi, että pandemian ja Ukrainan sodan sävyttämä aika on vaikuttanut meihin kaikkiin, uupumusta ei ole voinut välttää.

”Näinä vaikeina aikoina meillä on kuitenkin mahdollisuus parempaan. Toimimalla yhdessä pystymme löytämään ratkaisuja aikamme tärkeimpiin haasteisiin. Tie eteenpäin on kestävän tulevaisuuden muotoilu, jossa me Aalto-yliopistossa olemme erityisen vahvoja”, Auvinen sanoi.

”Me jos ketkä tiedämme, että vihreä siirtyminen ympäristötietoisempaan ja kestävämpään elämäntapaan ei ole pelkästään tekninen tehtävä, vaan myös tärkeä kulttuurinen ja inhimillinen pyrkimys. Tukeutumalla mielikuvituksemme voimaan autamme myös muita tekemään niin. Empatia ja luottamus vahvistavat yhteistyötä ja auttavat meitä kohti muutosta.”

Katso tilaisuuden tallenne

Tunnustukset ja palkinnot

Tilaisuudessa huomioitiin ja kiitettiin myös yhteisön menestyksen tekijöitä jakamalla tunnustuspalkintoja. Palkintojen perustelut englanniksi täällä.

Vuoden teko: Portfoliouudistus
Pekka Heikkinen, Pietari Koskinen, Anniina Suominen, Andrés Lucero, Pirjo Kääriäinen, Mari Partanen, Sari Tarvainen

Menestyksen mahdollistaja: Designs for a Cooler Planet
Enni Äijälä, Aalto Exhibitions Outreach

Taiteellisen toiminnan palkinto: Näytös 21
Department of Design: Pirjo Hirvonen, Veronika Abbrederis, Ilona Hyötyläinen, Elina Peltonen
Aalto Studios: Hetta Huhtamäki, Jon Fabritius, Maria Rantamäki, Ilkkamatti Hauru ja muut.

Tutkimuspalkinto: Sofia Pantouvaki

Opetuspalkinto: TAITE-tiimi: Paula Hohti, Marja Nurminen, Sini Vihma, Sakari Tervo, Tuija Peltomaa, Antti-Ville Reinikainen, Sanna Lehtinen, Tuula Jääskeläinen ja Sanna Väisänen

Väitöskirjapalkinto: Ashish Mohite, Henrika Ylirisku

Vuoden alumni: Kasperi Mäki-Reinikka

Onnittelut kaikille!

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.