Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiöltä 120 000 euron lisälahjoitus Aalto-yliopiston kauppatieteelliselle koulutusalalle

Säätiö haluaa lahjoituksillaan tukea Kauppakorkeakoulun korkeatasoista koulutusta.

Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö on lahjoittanut kaikkiaan 720 000 euroa Aalto-yliopiston kauppatieteelliselle koulutusalalle.

“Haluamme lahjoituksellamme tukea Aalto-yliopiston kauppatieteellistä koulutusalaa. Huomioimme lahjoituspäätöstä tehdessämme esimerkiksi kansainvälisesti suuntautuneen johtamisalan koulutuksen erittäin korkean tason”, sanoo Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiön asiamies Stefan von Knorring.

”Olemme erittäin kiitollisia tästä merkittävästä lahjoituksesta. On hienoa, että meillä tehty työ on tehnyt vaikutuksen ja lahjoituksen avulla voimme vahvistaa Kauppakorkeakoulun tutkimusta ja opetusta myös tulevaisuudessa. Kiitämme lämpimästi Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiötä lahjoituksesta”, sanoo Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.

Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö on perustettu vuonna 1973. Säätiön tarkoituksena on edistää koulutusta ja tutkimusta yritysjohdon toimialueella, ensisijaisesti Suomessa, mutta myös kansainvälisissä yhteyksissä.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.