Vuoden podcast -kilpailussa ehdolla kaksi Aalto-yliopiston sarjaa

Tuotantotalouden laitoksen professorien vetämät podcastit ”Alustatalouden faktat ja myytit” sekä ”Filosofia ja systeemiajattelu” ovat ehdolla Audiolandin Vuoden podcast -yleisöäänestyksessä.
Vuoden podcast -yleisöäänestyksessä ehdolla on kaksi Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksen professorien vetämää podcastia - Esa Saarisen Filosofia ja systeemiajattelu sekä Alustatalouden faktat ja myytit, jonka asiantuntijoina toimivat Robin Gustafsson ja Timo Seppälä.

Esa Saarisen suositun Filosofia ja systeemiajattelu -luentosarjan tavoitteena on lisätä osallistujan kykyä omaehtoiseen, laaja-alaiseen, luovaan ja eteenpäinvirittyneeseen elämänfilosofiseen ajatteluun. Luentosarja antaa työvälineitä rakentaa ja terävöittää oman henkisen kasvun ja elämänasenteen perusteita ja suuntaviivoja. Luennot hyödyntävät länsimaisen ja itämaisen filosofian voimavirtoja sekä nykyaikaisen ihmistutkimuksen keskeisiä tuloksia ja ilmentävät emeritusprofessori Saarisen elämyksellisestä, kokonaisvaltaista ja tunnelmaintensiivistä luentotapaa, jossa avainroolissa on luentotilanteen osallistujissa synnyttämä ajattelun liike. Saarisen filosofian mukaan parempi ajattelu synnyttää parempaa elämää, ja parempaan ajatteluun kykenee jokainen. Esa Saarisen luennoilla on jo yhteensä miltei 1,5 miljoonaa katselukertaa YouTubessa ja podcasteja on kuunneltu satojatuhansia kertoja.

Alustatalous muokkaa yhteiskuntaa ja sen vaikutukset ulottuvat jo monille yhteiskunnan osa-alueille. Alustatalouden mysteereistä ja sen toimintamekanismeista keskustellaan Alustatalouden faktat ja myytit -podcastissa, jonka toinen tuotantokausi käynnistyi tammikuussa 2022. Podcastissa pohditaan muun muassa alustatalouden supervoimia, tekoälyä, datan käyttöä ja alustapohjaisia ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjunnassa ja osana demokratiaa. Podcast-sarjassa ovat keskustelemassa Aalto-yliopiston alustatalouden asiantuntijat, professori Robin Gustafsson ja ETLAn johtava asiantuntija, Aalto-yliopiston työelämäprofessori Timo Seppälä. Lisäksi podcastissa tavataan lukuisia kiinnostavia vieraita. Podcastin juontaa sarjayrittäjä William von der Pahlen. Se on 14 ilmestyneellä jaksollaan kerännyt jo yli 10 000 kuuntelua ja ollut useita kertoja Suomen Business podcastien top 10 -listalla.

Tutustu podcasteihin ja äänestä

Molemmat podcastit ovat ehdolla Audioland Awards:n Yritykset ja organisaatiot -kategoriassa, jossa äänioikeus on podcastaajilla ja alan ammattilaisilla. Yleisö voi äänestää Vuoden podcastia ja Vuoden podcastaajaa.

Äänestämään pääset täällä.

Alustatalouden faktat ja myytit -podcastin juontajat professorit Timo O. Vuori ja Tero Ojanperä.

Alustatalouden faktat ja myytit

Sarjassa pistetään luulot ja tiedot oikeaan järjestykseen ja pureudutaan asiantuntijavieraiden kanssa kohti alustatalouden hohtavan kuumaa ydintä.

Podcastit
Image from remote site: open.spotify.com

Esa Saarinen: Filosofia ja systeemiajattelu (ulkoinen linkki)

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.