Vuoden opettajaksi valittu Jukka Luoma

Tuotantotalouden laitoksen kilta Prodeko äänesti professori Luoman Vuoden opettajaksi 2023.
Professor Jukka Luoma
Professori Jukka Luoma

Tuotantotalouden laitoksen professori Jukka Luoma opettaa data-analyysin ja kvantitatiivisten metodien käyttämistä strategisessa johtamisessa ja päätöksenteossa.

Opiskelijoiden kuvauksia Jukasta

"Jukka saa opiskelijat innostumaan kaikesta mitä hän opettaa. Tuollaista intohimoa ja ammattitaitoa opettamisessa näkee hyvin harvoin."

"Jukka luotsaa opiskelijoita luomalla oppimistilaisuuksista keskusteluja, joissa hän tarttuu oivaltavasti opiskelijoiden kommentteihin aiheista ja rikastaa kaikkien oppimista."

"Kurssien järjestelyt erittäin viimesen päälle mietitty ja hoidettu, innostava ja pedagogisesti taitava opettaja!"

Tunnustus perustuu hänen pitkäaikaiseen sitoutumiseensa aiheen tuntemuksen kehittämiseen ja on osoitus hänen halustaan ja ilmiömäisestä kyvystään edistää yliopistokoulutusta.

Lämpimät onnittelut Jukalle!

Kuuntele alla olevalta videolta, kun Jukka kertoo tutkimuksestaan ” The challenge of becoming a data-driven organization: a behavioral perspective”. Video on englanninkielinen.

Apulaisprofessori Viktar Asadchy. Kuva: Aalto-yliopisto / Jaakko Kahilaniemi
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Nuoren tutkijan palkinto Viktar Asadchylle

Tekniikan edistämissäätiö on myöntänyt vuoden 2024 Nuoren tutkijan palkinnon apulaisprofessori Viktar Asadchylle.
Two students watching measurements from a computer
Opinnot Julkaistu:

Health Technology Engineering -ohjelma antaa valmiudet kehittää innovatiivisia teknisiä ratkaisuja terveyteen liittyviin ongelmiin

Uudessa maisteriohjelmassa yhdistyvät tekninen osaaminen ja käytännön ymmärrys terveyteen liittyvissä kysymyksissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.