Vuoden Aurinkoenergiateko -tunnustus Aallon kokeiluhankkeen vetäjälle

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun johtaman FinSolar-hankkeen ja taloyhtiökokeilun johtaja, projektipäällikkö, DI Karoliina Auvinen sai Vuoden Aurinkoenergiateko 2018 -palkinnon. Palkinnon myöntää vuosittain Aurinkoteknillinen yhdistys ATY ry.
The photo shows Karoliina Auvinen receiving the annual solar award for 2018 from Christer Nyman. Photo: Mikko Arvinen / Sähköala.

Karoliina Auvinen vastaanottaa Vuoden Aurinkoteko 2018 -palkinnon ATY ry:n toiminnanjohtaja Christer Nymanilta. Kuva: Mikko Arvinen / Sähköala.

ATY:n toiminnanjohtaja Christer Nyman luovutti palkinnon Helsingin Messukeskuksessa Finnbuild-messuilla pidetyssä Aurinkoseminaarissa. Kiitospuheessaan Auvinen kertoi jakavansa palkinnon FinSolar-taloyhtiökokeilun toimijoiden kesken: ”Kunnianosoitus kuuluu kyllä koko hankkeen porukalle. Tämä on tiimityötä ja hankkeissa on ollut mukana lukuisia henkilöitä. Minä olen vain näkyvänä kasvona kunnianosoituksen saajana.”

Vuoden Aurinkoteko 2018 –palkinnon perusteena on FinSolar-hankkeessa tehty työ aurinkoenergian edistämiseksi taloyhtiöissä. Ylipäänsä Auvisen pitkäjänteinen työ aurinkoenergian edistämisen puolesta Suomessa katsottiin tunnustuksen arvoiseksi.

FinSolar-hankkeen aurinkosähkökyselytutkimuksen tulokset ja politiikkasuositus julkistettiin 30.8.2018 Aallossa pidetyssä aamiaistilaisuudessa, jonka sisällöstä uutisoitiin laajasti kotimaisessa mediassa. Näkyvyys johti toimittajien tiedusteluihin asunto-, energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaiselle, joka vahvisti vievänsä asiaa eteenpäin lainsäädäntöasteelle.

Aurinkoteknillinen yhdistys valitsee vuosittain Vuoden Aurinkoenergiateon.
Valinnan kohde on henkilö, yritys, yhteisö tai vastaava, joka on edistänyt omalla toiminnallaan aurinkoenergian näkyvyyttä ja käyttöä Suomessa.

Keskustelu aurinkosähkön tärkeydestä taloyhtiöissä jatkuu Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululla 31.10.2018 pidettävässä kaikille avoimessa Aurinkosähkö kiinnostaa taloyhtiöissä – miten esteet ylitetään? Smart Energy Talks –tilaisuudessa: http://smartenergytransition.fi/fi/aurinkosahko-kiinnostaa-taloyhtioissa-miten-esteet-ylitetaan-keskustelutilaisuus-31-10-2018/.

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Karoliina Auvinen, FinSolar-hanke, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
[email protected]

Projektikoordinaattori Allu Pyhälammi, Smart Energy Transition -hanke, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
[email protected]

Taustatietoa:

FinSolar-hanke: http://finsolar.net

Politiikkasuositus: Taloyhtiön asukkaiden aurinkosähkön tuotantoa tulisi edistää lainsäädäntömuutoksella.

Aurinkosähkökysely asunto-osekeyhtiöiden osakkaille 2018: tulokset ja yhteenveto.

Taloyhtiöt tuottamaan aurinkoenergiaa? –videotallenne

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: