Voimalasta ideoita sähköalan opetukseen

STEK ry lahjoitti kaksi Voimala -oppimispakettia Aalto Juniorille.
STEK ry lahjoitti kaksi Voimala -oppimispakettia Aalto Juniorille
STEK ry:n toimitusjohtaja Timo Kekkonen ja Aalto Juniorin johtaja Ilkka Tittonen Otaniemessä.

Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry on lahjoittanut kaksi Voimala -oppimispakettia Aalto-yliopiston Aalto Juniorin käyttöön.

”Voimala on suunniteltu peruskoululaisille viidenneltä luokalta alkaen. Kyseessä on oppimispaketti, jolla peruskoululaiset voivat tutustua uusiutuvan energian tuotantoon, varastointiin ja käyttöön. Oppimispakettiin laadittujen tehtäväkokonaisuuksien avulla peruskoululaiset oppivat hahmottamaan, millaisia määriä sähköä erilaisiin toimintoihin tarvitaan ja kuinka paljon energiaa niiden tuottamiseen tarvitaan”, STEK ry:n toimitusjohtaja Timo Kekkonen kertoo.

”Sähköilmiöiden tuntemus on erittäin tärkeää, sillä energiaa tarvitaan kaikkialla. Energian järkevästä käytöstä hyötyvät sekä käyttäjät itse, mutta erityisesti yhteinen ympäristömme. Voimalan tehtäväkokonaisuudet opettavat peruskoululaisille energian saannin perusopit, mutta myös innostavat nuoria oppimaan sähköstä lisää”, professori ja Aalto Juniorin johtaja Ilkka Tittonen kertoo.

”Voimala on osoittanut, että itse tekeminen innostaa nuoria. Uskon, että Aalto Junior toimii hienona innoittajana kaikissa ikäryhmissä”, Kekkonen lisää.

Voimala-paketin on suunnitellut STEK ry:lle satavuotiaan Suomen juhlavuotena tietokirjailija ja keksijä Janne Käpylehto yhdessä opettajista ja asiantuntijoista koostuvan työryhmän kanssa. STEK lahjoitti satavuotiaan Suomen kunniaksi sadalle suomalaiselle peruskoululle Voimalan. Lahjoituksista lisätietoa opettajasivustolla www.sähkölä.fi

Lisätietoa Aallolle lahjoittamisesta

Lisätietoa Aalto Juniorista

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.