Voimalasta ideoita sähköalan opetukseen

STEK ry lahjoitti kaksi Voimala -oppimispakettia Aalto Juniorille.
STEK ry lahjoitti kaksi Voimala -oppimispakettia Aalto Juniorille
STEK ry:n toimitusjohtaja Timo Kekkonen ja Aalto Juniorin johtaja Ilkka Tittonen Otaniemessä.

Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry on lahjoittanut kaksi Voimala -oppimispakettia Aalto-yliopiston Aalto Juniorin käyttöön.

”Voimala on suunniteltu peruskoululaisille viidenneltä luokalta alkaen. Kyseessä on oppimispaketti, jolla peruskoululaiset voivat tutustua uusiutuvan energian tuotantoon, varastointiin ja käyttöön. Oppimispakettiin laadittujen tehtäväkokonaisuuksien avulla peruskoululaiset oppivat hahmottamaan, millaisia määriä sähköä erilaisiin toimintoihin tarvitaan ja kuinka paljon energiaa niiden tuottamiseen tarvitaan”, STEK ry:n toimitusjohtaja Timo Kekkonen kertoo.

”Sähköilmiöiden tuntemus on erittäin tärkeää, sillä energiaa tarvitaan kaikkialla. Energian järkevästä käytöstä hyötyvät sekä käyttäjät itse, mutta erityisesti yhteinen ympäristömme. Voimalan tehtäväkokonaisuudet opettavat peruskoululaisille energian saannin perusopit, mutta myös innostavat nuoria oppimaan sähköstä lisää”, professori ja Aalto Juniorin johtaja Ilkka Tittonen kertoo.

”Voimala on osoittanut, että itse tekeminen innostaa nuoria. Uskon, että Aalto Junior toimii hienona innoittajana kaikissa ikäryhmissä”, Kekkonen lisää.

Voimala-paketin on suunnitellut STEK ry:lle satavuotiaan Suomen juhlavuotena tietokirjailija ja keksijä Janne Käpylehto yhdessä opettajista ja asiantuntijoista koostuvan työryhmän kanssa. STEK lahjoitti satavuotiaan Suomen kunniaksi sadalle suomalaiselle peruskoululle Voimalan. Lahjoituksista lisätietoa opettajasivustolla www.sähkölä.fi

Lisätietoa Aallolle lahjoittamisesta 

Lisätietoa Aalto Juniorista

Lisää tästä aiheesta

Karin Krokfors, kuva: Sanna Lehto
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

"Meidän on katsottava menneisyyteen voidaksemme suunnitella tulevaisuuden rakennuksia”

Arkkitehti Karin Krokforsin mielestä rakennukset olisi suunniteltava ajan myötä mukautuviksi. Ja menneisyydestä löytyy paljon esimerkkejä, joista voimme ottaa oppia.
New York_June 2019
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Uudet biomateriaalit ja niiden mahdollisuudet markkinoilla kiinnostavat Yhdysvalloissa

Voidaanko biopohjaisilla materiaaleilla korvata muovia teollisessa mittakaavassa? Voiko ympäristöystävällinen tekstiilituotanto olla kannattavaa?
DigiEduHack 2019 - co-create the future of digital education
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

DigiEduHack ratkaisee digitaalisen oppimisen haasteet – ilmoita organisaatiosi mukaan nyt!

DigiEduHack-tapahtuman tavoitteena on kehittää ratkaisuja digitaalisen oppimisen haasteisiin. Samanaikaisesti järjestettävät hackathon-tapahtumat tuovat ihmiset eri puolilta maailmaa yhteisen tavoitteen äärelle. Ilmoita organisaatiosi mukaan, ja valjasta oma ja maailmanlaajuinen yhteisö löytämään ratkaisu suurimpaan teitä koskettavaan digitaalisen oppimisen haasteeseen.
Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Arkkitehtiopiskelijat suunnittelivat puisen paviljongin Designmuseon eteen

Paviljonki on suomalais-brittiläinen moderni tulkinta teehuoneesta.
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu