Virtuaalinen Sähkötekniikan päivä keräsi yhteen lukiolaisia ympäri Suomen

Tapahtuma järjestettiin 4.3.2021. Tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan.
Kolme sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijajuontajaa Sähkötekniikan päivä -tapahtumassa.
Reetta Kälvälä (vas), Antti Regelin ja Emmaleena Ahonen kertoivat tapahtumassa omista opinnoistaan. Kuva: Ira Matilainen / Aalto-yliopisto

Perinteinen Sähkötekniikan korkeakoulun järjestämä Tutkimuksen talvipäivä korvattiin tänä vuonna virtuaalisella Sähkötekniikan päivällä. Tapahtumalla haluttiin tavoittaa lukiolaisia ympäri Suomea ja kertoa sähkötekniikan opinnoista sekä alan monipuolisista mahdollisuuksista ja tulevaisuudesta. Tapahtumaan ilmoittautui mukaan opiskelijoita Hangosta Sodankylään, ja lähetystä seurasi arviolta 250 - 350 ihmistä.

Tapahtuman juonsivat kolme Sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijaa Emmaleena Ahonen, Reetta Kälvälä ja Antti Regelin. Katsojat pääsivät videoilla vierailemaan kolmeen laboratorioon: akustiikan laboratorioon, Micronovan puhdastilaan sekä avaruustekniikan laboratorioon.

Tapahtumassa haluttiin tarjota lukiolaisille myös mahdollisuus vuorovaikutukseen, joten etukäteen kuvattujen videoiden lisäksi lukiolaiset pääsivät esittämään kysymyksiä chatboksin avulla.

Koko livelähetys videoineen on nähtävissä tällä sivulla 23.3. asti. Voit katsoa tapahtumaa varten kuvatut videot alta.

Osallistuitko tapahtumaan? Anna palautetta Sähkötekniikan päivästä: palautekysely

Seuraa meitä

Haku suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattiohjelmiin 17. – 31.3.2021

Kaksi naista työskentelevät Sähköpaja-kurssilla

Elektroniikka ja sähkötekniikka, tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri

Digitaalinen viestintä, avaruustutkimus, koneoppiminen ja tekoäly lääketieteessä, sähköistyvä liikenne… Sellaista tulevaisuuden teknologiaa ei olekaan, joka ei tavalla tai toisella liittyisi elektroniikkaan ja sähkötekniikkaan.

Koulutustarjonta
Aalto University / two students in the Computer Science building /photography Unto Rautio

Bioinformaatioteknologia, tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri

Poikkitieteellinen pääainekokonaisuus kouluttaa tulevaisuuden huippuosaajia, jotka pyrkivät löytämään ratkaisuja esimerkiksi sairauksien diagnosointiin, niiden hoitoon ja ehkäisyyn, ympäristön puhdistamiseen sekä elämän laadun parantamiseen!

Koulutustarjonta

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa