Ville Potka oli EMEA-alueen paras Bloombergin soveltuvuustestissä

Parhaat pisteet saaneet opiskelijat pääsevät Hall of Fame -listalle.

Kauppakorkeakoulun opiskelija Ville Potka sai Euroopan, Afrikan ja Lähi-idän alueella (EMEA) parhaat pisteet Bloombergin soveltuvuustestissä tammikuussa 2015. Soveltuvuustesti antaa rahoituksen opiskelijoille kansainväliset, keskinäiset vertailutiedot ja mahdollisuuden osoittaa osaamisensa potentiaalisille rahoitusalan työnantajille maailmanlaajuisesti.

Bloomberg on kehittänyt yhteistyössä rahoituksen alan ammattilaisten, rekrytoijien ja yliopistomaailman edustajien kanssa globaalin, standardoidun verkkopohjaisen testin. Bloomberg tunnistaa huippusuorittajat kuukausittain lisäämällä heidät Hall of Fame -listalle, kertoo markkinointipäällikkö Blair Wilkie Bloombergista.

Ville ilahtui kuullessaan menestyksestään Bloombergin testissä ja pääsystään Hall of Fameen.
– Sen lisäksi, että olen todella kiinnostunut taloustieteistä ja rahoituksesta, pääsyy menestykseeni testissä oli Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, jossa olen saanut suunnitella opetusohjelmani niin, että se tukee vahvuuksiani ja mielenkiinnonkohteitani täydellisesti. Koen, että jokaisella kurssilla, jonka olen suorittanut Taloustieteen ja Rahoituksen laitoksilla, opettajat ovat onnistuneet keskittymään asioihin, jotka todella merkitsevät. Tämä ja se, että Kauppakorkeakoulussa on erinomaisia opiskelijoita, tekee opiskelusta ja oppimisesta koulussamme helppoa ja miellyttävää. Tämä heijastui testituloksiini, ja Aalto-taustani on myös auttanut minua saamaan erinomaisen osa-aikatyön finanssialalla, kertoo Ville Potka.

– Toivon, että monet muutkin innostuisivat tekemään Bloombergin testin, koska se on ilmainen, ja olen varma, että Aallossa on paljon opiskelijoita, jotka saisivat erinomaiset pisteet, jopa paremmat kuin minä. Mielestäni BAT antaa hyvän mahdollisuuden verrata itseään kaltaisiinsa ja osoittaa osaamisensa mahdollisille tuleville työnantajille, Ville Potka jatkaa.

Mikä on BAT?

Bloombergin soveltuvuustestiä (Bloomberg Aptitude Test, BAT) tarjotaan yli 3 000 yliopistossa ja kauppakorkeakoulussa 60 maassa ympäri maailman. Testi koostuu 100 monivalintakysymyksestä ja se kestää kaksi tuntia. Opiskelijat voivat testata osaamistaan kahdeksalla eri alalla, joita ovat muun muassa analyyttinen päätöksenteko, globaalit markkinat, matematiikka ja taloustiede. Testin tehtyään opiskelija saa pisteet, joilla hän voi verrata itseään yli 250 000 muuhun opiskelijaan maailmanlaajuisesti. Samaten opiskelijalla on mahdollisuus nimettömänä markkinoida itseään yli 20 000 rahoitusalan yritykselle, jotka käyttävät Bloombergin palveluita hakiessaan harjoittelijoita tai vakituisia työntekijöitä rahoitusalan tehtäviin.

Students sitting together on stairs.
Nimitykset, Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa tietoliikenteessä vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi langaton viestintä.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!