Verkkokurssi “Wood products and processes” alkaa 27.2.2023

Kurssilla käydään läpi erilaisten puutuotteiden, kuten vanerin tai CLT:n valmistusprosessit raaka-aineesta valmiiksi tuotteeksi. Kaikkien alojen opiskelijat ovat tervetulleita!
close up photo of plywood panels

CHEM-E2235 Wood Products and Processes (5 cr) -kurssi järjestetään ensimmäistä kertaa verkkomuotoisena keväällä 2023. Voit suorittaa kurssin itsenäisesti oman aikataulusi mukaan IV-periodin aikana 27.2. – 14.4.2023. Kurssi koostuu lukumateriaaleista, lyhyistä videoista, tehtävistä ja verkkotenteistä. Kurssi alkaa johdantoluennolla 27.2.2023 klo 14:15. Ilmoittaudu kurssille 6.3.2023 mennessä:

Kurssi Sisussa

Puun prosessointi on tarpeen kun halutaan hyödyntää puuta jossain muussa muodossa kuin sylinterinä.

Lauri Rautkari, Professori

Kurssilla esitellään erilaisten insinööripuutuotteiden, kuten vanerin, liimapuun ja CLT:n rakenteet ja valmistusprosessit. Opiskelijat oppivat tuotteiden ominaisuuksista ja niiden yhteyksistä tyypillisiin käyttökohteisiin rakennetussa ympäristössä. Lisäksi kurssilla esitellään puun modifiointimenetelmiä sekä modifioitujen tuotteiden ominaisuuksia.

Kurssi on kohdennettu opiskelijoille, jotka haluavat erikoistua puun materiaalitieteisiin, mutta on myös hyödyllinen arkkitehtuurin, rakennustekniikan, materiaalitieteiden ja -tekniikan sekä muiden alojen opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita puun tarjoamista mahdollisuuksista.

Kurssin käytännön asioita päivitetään myöhemmin MyCourses-sivulle:

Kurssin MyCourses-sivu

Illustration of wood sawing patterns and grain patterns
Kurssilla esitellään puutuotteiden, esimerkiksi sahatavaran, valmistusprosessit sisältäen mm. kuivauksen ja lajittelun. (Daniela Altgen)

Oppimisen tueksi hyödynnetään lyhyitä videoita, joita voi käydä katsomassa Youtube-kanavalla:

Aalto University - Wood Science

Kurssi on osa Aalto Wood -sivuainetta, mutta sen voi suorittaa myös erikseen. Lisätietoa puutieteen opetuksesta ja Aalto Wood -sivuaineesta löytyy tästä linkistä:

Wood science teaching

Kysymyksiä?

Kurssin henkilökunnan tavoittaa sähköpostilla: [email protected]

• TkT Kristiina Lillqvist
  • Prof. Lauri Rautkari

Course work for Smart Wearables
Opinnot Julkaistu:

Smart Wearables -kurssit opettavat opiskelijoille insinööri- ja muotoilutaitoja

Smart Wearables -kurssien monialaisissa tiimeissä syntyy uskomattoman luovia projekteja, joiden parissa eri alojen opiskelijat pääsevät oppimaan toisiltaan.
Kuva opiskelijoista juttelemassa
Opinnot Julkaistu:

Tauolta tutkintoon - Back on track –työpajasarja 8.10. & 29.10.2024

Aallon opintopsykologit ja opinto-ohjaaja järjestävät kahden kerran mittaisen workshopsarjan opintoihin palaaville tai viimeisen vuoden aikana hyvin vähän opiskelleille syksyllä 2024 englanniksi.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuun orientaatiopäiville!
Tutkijoiden kehittämä WAVE-tekniikka perustuu tulevan liikkeen, esimerkiksi käännöksen ennakointiin. Kuva: Markus Laattala.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkijat kehittivät yleisöaaltoon perustuvan tavan ohjata tanssia virtuaalitodellisuudessa

Tutkijat kokeilivat aluksi aiemmista tanssipeleistä tuttuja visualisointikeinoja. Useiden prototyyppien ja vaiheiden jälkeen he päätyivät kuitenkin kokeilemaan urheilutapahtumista tuttua yleisöaaltoa tanssin ohjauksessa.