Valmetin nimikkosali avattiin Otaniemessä

"Meillä on pitkäaikainen yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa ja haluamme vahvistaa sitä entisestään. Tarvitsemme tulevaisuuden tekijöitä erilaisista taustoista ja koulutusohjelmista," toteaa Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.
Pasi Laine
Tarvitsemme tulevaisuuden tekijöitä erilaisista taustoista ja koulutusohjelmista, sanoi Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine ja rehtori Ilkka Niemelä avasivat Valmet-salin torstaina 15.2.2024. Kandidaattikeskuksen eli entisen Teknillisen korkeakoulun päärakennuksen U-siivessä sijaitseva nimikkosali on osa yrityksen työnantajakuvan rakentamista opiskelijoiden keskuudessa.

”Valmet on aidosti globaali teknologiayhtiö, joka tarjoaa kiinnostavia työpaikkoja eri alojen osaajille. Yhteistyö yliopistojen kanssa ympäri maailmaa on tärkeää Valmetin innovaatiotoiminnalle ja tulevaisuuden lahjakkuuksien tavoittamiseksi. Meillä on pitkäaikainen yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa ja haluamme vahvistaa sitä entisestään. Tarvitsemme tulevaisuuden tekijöitä erilaisista taustoista ja koulutusohjelmista. Olemme valinneet tämän Kandidaattikeskuksen luentosalin nimikkosaliksemme siksi, että se on paikka, jossa suuri määrä opiskelijoita eri aloilta opiskelee, tekee yhteistyötä ja kehittää osaamistaan joka päivä”, sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

”Valmet on jo vuosikymmeniä ollut tärkeä yhteistyökumppanimme. Tutkimus ja opetus tarvitsevat yrityksiä, jotta ideoita ja kestävän kehityksen ratkaisumalleja voidaan testata teollisuudessa ja diplomi-insinöörimme ja tohtorimme löytävät kiinnostavia työpaikkoja. Nimikkosali tuo tämän yhteistyön näkyväksi. Olen iloinen uuden kumppanuussalin avaamisesta ja toivotan Valmetin lämpimästi tervetulleeksi Otaniemen kampukselle”, sanoo dekaani Kari Tammi.

”Valmetin ja Aalto-yliopiston väliset lukuisat tutkimushankkeet edistävät tieteen tasoa ja hyödyttävät teollisuutta. Hankkeet keskittyvät pääosin globaalien kestävyyshaasteiden ratkaisemiseen sekä digitaalisuuden täyden potentiaalin hyödyntämiseen.”, toteaa apulaisprofessori Raine Viitala.  ”Projekteissa valmistuneet väitöskirjat edistävät innovaatioita ja talouskasvua”, jatkaa konetekniikan professori Petri Kuosmanen.

Retuperä WBK
Retuperän WBK juhlisti avajaisia esityksellään.

Valmet-sali sijaitsee osoitteessa Otakaari 1, sali U154. Nimikkosalin sisustuksen ovat suunnitelleet Valmetin asiantuntijat.

Nimikkosali:
Oman nimikkosalin kautta Aalto-yliopiston partnerit pääsevät tukemaan opiskelijayhteisöä ja oppimista tuomalla opetustiloihin viihtyvyyttä ja laadukkuutta. Nimikkosalin avulla yritykset voivat myös laajentaa näkyvyyttään opiskelijoiden keskuudessa, joten sali toimii osana työnantajakuvan rakentamista.

Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti
Kampus Julkaistu:

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.
Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.