”Valitse juuri se erikoistumisalue, joka sinua itseäsi kiinnostaa”

Alumnit tukevat mielellään kauppatieteiden ensimmäisen vuoden opiskelijoiden erikoistumisaluevalintaa.
In the photo, there are the School of Business alumni who took part in the panel discussion in the Meet Your Community event. From the left: Niklas Huotari, Elisa Hauru, Annika Alestalo, Juho Saarinen, Kirsi Klemola and Aleksi Halttunen.
Paneelikeskusteluun osallistuivat Kauppakorkeakoulun alumnit Niklas Huotari, Elisa Hauru, Annika Alestalo, Juho Saarinen, Kirsi Klemola sekä Aleksi Halttunen.

Kauppakorkeakoulun ensimmäisen vuoden kandidaattiopiskelijoilla on nyt edessään erikoistumisaluevalinta, jota haluttiin tukea myös järjestämällä Meet Your Community (MYC) -tapahtuma keskiviikkona 3.4. Osana tilaisuutta järjestettiin paneelikeskustelu, johon osallistui kuusi Kauppakorkeakoulun alumnia. Paneelikeskustelussa pohdittiin ja perusteltiin erikoistumisaluevalintaa, keskusteltiin opiskelijavaihdosta, annettiin opiskelijoille vinkkejä työuran suunnitteluun sekä jaettiin ajankohtaista tietoa työelämän ja eri työtehtävien sisällöistä. Paneelin juonsi KY:n hallituksen jäsen, Kauppakorkeakoulun opiskelija Heikki Helaniemi.

”Paneelikeskustelun lisäksi opiskelijoilla oli mahdollisuus keskustella koulun eri erikoistumisalueista valmistuneiden alumnien sekä akateemisen henkilökunnan kanssa ja kysellä heiltä tarkemmin opinnoista ja uravalinnoista”, kertoo Tanja Makkonen Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluista. ”Alumnit oli kutsuttu tänne opiskelijoita varten ja he auttavat todella mielellään opiskelijoita tässäkin merkittävässä valinnassa”, jatkaa Emilia Nevalainen Kauppakorkeakoulun alumnisuhteista.

Meet Your Community -event

Monialaisuus ja tietotekniset taidot tarpeen

”Kannattaa opiskella monipuolisesti ja hyödyntää Aalto-yliopiston laajaa opintotarjontaa. Suosittelen myös tekemään mahdollisimman paljon kieliopintoja”, sanoi paneelikeskusteluun osallistunut laskentatoimen alumni Aleksi Halttunen.

Kun alumneilta kysyttiin, mitä taitoja tarvitaan tulevaisuuden työelämässä, kaikki nyökyttelivät myöntävästi, kun taloustieteen alumni Juho Saarinen totesi: ”Tietoteknisten taitojen hallinta ja ajan tasalla pitäminen on entistä tärkeämpää. Ymmärrystä näistä asioista tulee olla kaikilla.” Tieto- ja palvelujohtamisen alumni Kirsi Klemola kertoi, ettäIT liittyylähes jokaiseen hänen projektiinsa tavalla tai toisella, joten IT-termistön kanssa täytyy olla tietyllä mukavuusasteella, vaikkei ihan kaikkea itse tarvitsekaan tietää tai osata.

Alumnit muistuttelivat opiskelijoita myös hyvinvoinnin ja sosiaalisen elämän merkityksestä. ”Nauti opiskeluajasta ja sen tärkeimmästä osasta eli ihmisistä, joiden kanssa vietät opiskeluvuodet”, kehotti rahoituksen alumni Annika Alestalo. Johtamisen alumni Niklas Huotari puolestaan muisteli lukukauttaan vaihdossa kertoen lähteneensä kansainväliseen vaihtoon myös pitääkseen hauskaa. ”Näin jälkikäteen on hienoa muistella tapahtumia ja kertoa työkavereille ja asiakkaille hullunhauskoja tarinoita reissusta.”

Tilaisuuteen osallistui noin 200 ensimmäisen vuoden opiskelijaa ja se järjestettiin nyt jo neljättä kertaa.

Tilaisuuteen osallistuneet alumnit:

Senior Manager, Career Services

Emilia Nevalainen

Alumni Relations Coordinator

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.