Uusia yhteistyösopimuksia rakennetun ympäristön aloilla

Aalto-yliopisto on sopinut hiljattain yhteistyösopimukset HSY:n ja Maanmittauslaitoksen kanssa. Molemmat yhteistyöt keskittyvät erityisesti rakennetun ympäristön laitoksen aloille.
HSY's CEO Tommi Fred and Dean of the School of Engineering Gary Marquis signing the agreement
HSY:n toimitusjohtaja Tommi Fred ja Insinööritieteiden korkeakoulun dekaani Gary Marquis allekirjoittamassa yhteistyösopimusta.

Sopimus Maanmittauslaitoksen (MML) kanssa allekirjoitettiin 20.5.2022. Aallon ja MML:n välinen laajamittainen yhteistyö ja työnjako on rakentunut jo vuosia jatkuneen säännöllisen suunnittelutyön pohjalle. MML:n ja Aallon yhteistyö keskittyy Aallon digitalisaation ja ICT:n sekä ihmislähtöisen rakennetun ympäristön strategisille alueille. Yhteistyö käsittää muun muassa kiinteistötalouden, kaukokartoituksen, paikkatietotieteen, paikannuksen ja geodesian alat. Sopimuksen ovat allekirjoittaneet MML:n pääjohtaja Arvo Kokkonen ja Aallon rehtori Ilkka Niemelä. Sopimus on voimassa viisi vuotta ja korvaa edellisen vuonna 2017 allekirjoitetun sopimuksen

Sopimus HSY:n kanssa allekirjoitettiin 9.6.2022. Tämän yhteistyösopimuksen tavoitteena on kehittää erityisesti vesi- ja jätehuoltoalan tutkimustoimintaa ja osaamista sekä lisätä yhteistyötä kehittämistoiminnassa Aallon ja HSY:n yhdessä erikseen sopimilla osa-alueilla. Yhteistyö keskittyy muun muassa juomaveden valmistukseen, jäteveden puhdistukseen, jätehuoltoon, kierrätysprosesseihin ja kiertotalouteen laajemmin, vesihuoltoverkostoihin ja niiden digitalisoitumiseen, uusiutuvaan energiaan, kestäviin elämäntapoihin ja kestäviin kaupunkeihin. Sopimuksen allekirjoittivat HSY:n toimitusjohtaja Tommi Fred ja Insinööritieteiden korkeakoulun dekaani Gary Marquis. Sopimus on voimassa viisi vuotta.

Molemmat yhteistyösopimukset keskittyvät rakennetun ympäristöön. Keskeisimpiä aloja yhteistyösopimuksissa ovat kiinteistötalous, geoinformatiikka ja vesi- ja ympäristötekniikka.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa