Uudet maisteriopiskelijat toivotettiin tervetulleiksi Kauppis-yhteisöön Welcome Eveningissä

Alumnit kertoivat opiskelijoille omia opiskelu- ja uratarinoitaan.
Alumni Bernardo Clementinolla oli jakaa paljon vinkkejä uusille maisteriopiskelijoille!

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut, alumnisuhteet ja KY kutsuivat viimevuotiseen tapaan uudet maisteriopiskelijat Welcome Eveningiin. Maanantaina 3.9. Kauppakorkeakoulun päärakennuksella järjestetyn illan tarkoituksena oli tarjota maisteriopiskelijoille tilaisuus tutustua omaan yhteisöönsä – erityisesti alumneihin eli heihin, jotka ovat jo valmistuneet Kauppakorkeakoulusta. Iltaan osallistui noin 150 maisteriopiskelijaa ja kolmisenkymmentä alumnia, jotka edustivat eri koulutusohjelmia.

Tilaisuuden aluksi Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm esitteli yksikkönsä toimintaa.

”Alumnikoordinaattoriltamme Emilia Nevalaiselta kannattaa kysyä mentorointiohjelmasta ja alumnitoiminnasta muutenkin. Ura- ja rekrytointiasiantuntijoiltamme Tanja Makkoselta ja Annemari Rautiolta saa puolestaan tietoa työllistymiseen liittyvistä asioista, kuten CV-klinikoista, joissa saa ohjeistusta CV:n päivittämiseen sekä työharjoitteluista, joissa on erinomainen mahdollisuus hankkia työkokemusta tulevaisuutta ajatellen. Tommi Vihervaara on asiantuntijamme Räätälöidyt opiskelijaprojektit -konseptinosalta. Tämä yritysyhteistyö tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden päästä ratkomaan yritysten ajankohtaisia liiketoiminnan haasteita”,Jonna Söderholm kertoi.

Kauppiksen aktiivisella alumniyhteisöllä on paljon arvokasta tietoa työelämästä

Strategiaa pääaineena opiskellut alumni Bernardo Clementino, joka työskentelee M&A Managerin tehtävissä tilintarkastusyhtiö EY:ssä, kertoi maisteriopiskelijoille omista opintojen aikaisista kokemuksistaan.

”Suosittelen CEMS-ohjelmaan tai ITP-kesäohjelmaan hakeutumista. Ne ovat molemmat aivan mahtavia. Itse en hakenut CEMSiin, koska siihen sisältyy vaihtojakso ulkomaisessa yliopistossa, mikä on tietenkin suomalaisille opiskelijoille mitä fiksuin valinta, mutta itse koin brasilialaisena jo olevani vaihdossa täällä Kauppiksella. Gradu kannattaa mahdollisuuksien mukaan tehdä jollekin yritykselle, sillä se on helpohko tapa saada valmistumisen jälkeen tai jo ennen valmistumista töitä samasta yrityksestä”, Bernardo sanoi.

Bernardo myös suosittelee Kauppiksen ura- ja rekrytointipalveluiden hyödyntämistä. CareerWeb-uraportaalin kautta on moni löytänyt töitä ja CV:n päivittämiseen on saatavilla konsultaatiota. Kauppiksesta valmistuneilla on paljon mahdollisuuksia työmarkkinoilla ja niistä kannattaa jutella Tanjan ja Annemarin sekä alumnien kanssa.

Myös Petri Aalto-Setälä edusti tilaisuudessa alumneja. Tietojärjestelmätieteitä opiskellut ja viime vuoden lopussa valmistunut Petri työskentelee analyytikkona Deloittella. Petrin mukaan opiskeluaikana kannattaa satsata itse aineosaamisen lisäksi myös ”pehmeämpien” taitojen, kuten esiintymisvalmiuksien parantamiseen. ”Työelämässä vaaditaan valmiutta heittäytymiseen ja vastuu pitää kantaa. Eteen tulee jatkuvasti uusia tilanteita, joista kyllä selviää, kun vain tarttuu toimeen”, Petri kertoo.

Welcome Evening on osa maisteriopiskelijoiden orientaatioviikkoa. Toisena Kauppiksen yhteisöllisyyttä kasvattavana tapahtumana jatkaa Meet Your Community (MYC) -tapahtuma, joka kokoaa aina keväisin yhteen ensimmäisen vuoden kandiopiskelijat eli mursut tapaamaan alumneja. Molempien tilaisuuksien tarkoituksena on, että opiskelijat pääsevät luomaan verkostoja, oppimaan uusia asioita ja löytämään mielenkiintoisia urapolkuja heti ensimmäisestä päivästä alkaen.

Lisätietoja:
[email protected],  [email protected]

Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.