Uudet maisteriopiskelijat toivotettiin tervetulleiksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Kauppakorkeakoulun alumnit olivat mukana toivottamassa uudet maisteriopiskelijat tervetulleiksi ensimmäisenä orientaatiopäivänä.
Welcome Evening for new School of Business Master's students. In the picture, there are the panelists (from the left) Jonne Nyberg, Riikka Saari and Elina Kukkonen, and the moderator Heikki Helaniemi.
Tilaisuuden paneelikeskusteluun osallistuneet panelistit: Jonne Nyberg Elisalta (vas.), Riikka Saari PwC:ltä sekä Elina Kukkonen Alma Medialta. Oikealla paneelin moderaattorina toiminut Kauppakorkeakoulun opiskelija Heikki Helaniemi.

Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluiden sekä alumnisuhteiden järjestämään Welcome Evening -tilaisuuteen osallistui syyskuun ensimmäisellä viikolla reilut sata uutta maisteriopiskelijaa. Tilaisuuden tarkoituksena on tarjota uusille maisteriopiskelijoille mahdollisuus tutustua erilaisiin urapolkuihin ja toivottaa heidät tervetulleiksi Kauppakorkeakoulun yhteisöön. Tilaisuuteen oli kutsuttu kolmisenkymmentä Kauppakorkeakoulun alumnia jakamaan omia kokemuksiaan opiskelusta ja urapoluistaan.

New School of Business Master's students listening to the panel discussion of the Welcome Evening.

Paneelikeskustelussa puhuttiin yhteistyötaidoista ja verkostoitumisesta

Tilaisuuden aloittaneeseen paneelikeskusteluun oli kutsuttu edustajat kolmesta Kauppakorkeakoulun partneriyritysestä: Alma Medialta, Elisalta sekä PwC:ltä. Paikalle tulleet henkilöt ovat myös Aallon alumneja. Keskustelu tarjosi opiskelijoille yritysedustajien näkökulmia työelämässä tarvittaviin taitoihin.

Panelistit keskustelivat muun muassa pehmeiden taitojen, kuten yhteistyötaitojen ja itsensä esittämisen taidon kehittämisestä opintojen aikana. ”Kauppakorkeakoulu tarjoaa lukuisia hyviä vaihtoehtoja, kuten kursseilla tehtävät ryhmätyöt ja erilaiset uratapahtumat, näiden taitojen kehittämiseen”, sanoi Alma Median Senior Vice President, Communications and Brand Elina Kukkonen.

Kauppakorkeakoulun partneriyhteistyön puitteissa järjestetään paljon erilaisia tapahtumia, joissa opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua eri yrityksiin ja työtehtäviin. ”Esimerkiksi PwC:llä on trainee-ohjelma, jonka kautta opiskelijoiden on mahdollista työllistyä meille kokopäiväisesti”, kertoi PwC:n Partner Riikka Saari.

Alumneilta paljon vinkkejä opiskelijoille

Paneelikeskustelun jälkeen siirryttiin illan rennompaan osioon, kun opiskelijat pääsivät juttelemaan eri koulutusohjelmista valmistuneiden alumnien kanssa. Markkinoinnin alumni Markus Helaniemi, joka työskentelee tällä hetkellä viestintä- ja PR-konsulttina Hill + Knowlton Strategiesissa, rohkaisi opiskelijoita käyttämään opiskeluaikana Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluita.

Alumnit olivat saaneet paljon hyviä kysymyksiä opiskelijoilta. ”Opiskelijat kyselivät minulta muun muassa Suomeen työllistymisestä, nykyisestä työstäni ja urapolustani sekä siitä, millaisia sivuaineita kannattaa opiskella”, kertoi Jie Ren, laskentatoimea opiskellut alumni. Ren työskentelee veroasiantuntijana KPMG:llä.

Welcome Evening järjestetään vuosittain osana maisteriopiskelijoiden orientaatioviikkoa. Tämän tilaisuuden avulla Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut sekä alumnisuhteet haluavat varmistaa, että uudet opiskelijat pääsevät luomaan verkostoja, oppimaan uusia asioita ja löytämään mielenkiintoisia urapolkuja heti ensimmäisestä päivästä lähtien.

Lisätietoja:

[email protected], [email protected]

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: