Uudenmaan StarT -festivaalit

Helsingin yliopiston LumA-tiedekasvatuskeskus ja LUMA-keskus Aalto järjestävät Uudenmaan StarT-festivaalin kaksipäiväisenä tapahtumana 6.-7.4.2017 Tiedekeskus Heurekassa.
start_fi_fi.png

StarT-festivaalit ovat innostavia tapahtumia, joissa lapset ja nuoret saavat tuoda esille omaa osaamistaan ja jakaa yhdessä tekemisen ja oppimisen iloa. Myös erilaiset oppimisyhteisöt esittelevät festivaaleilla ilmiöpohjaisen oppimisen toteuttamiseen liittyviä hyviä käytänteitään, joista muut opettajat ja ohjaajat saavat uusia ideoita.

Alueelliset StarT-festivaalit ovat osa laajempaa LUMA-keskus Suomen Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi käynnistämää StarT-toimintamallia, jolla tuetaan uusien opetussuunnitelmien mukaisten monialaisten oppimiskokonaisuuksien sekä teemaopintojen toteuttamista varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. StarTissa opitaan tekemällä yhdessä ilmiöpohjaisia projekteja. Päätavoitteena on lisätä lasten ja nuorten innostusta matematiikkaa, luonnontieteitä ja teknologian opiskeluun.

"Yhdessä hyvään tulevaisuuteen!" kuuluu StarTin motto. Yhteisen tulevaisuuden rakentamisessa StarTissa ovat tärkeässä roolissa myös lukuisat yhteistyökumppanit, joita ilman StarT ei olisi mahdollinen. He ovat mukana niin viestinnässä, tarjoavat asiantuntijatukea oppimisyhteisöille kuin palkitsevat ansioituneimpia tähtitiimejä ja oppimisyhteisöjen hyviä käytänteitä.

Alueellisilla StarT-festareilla palkitaan osallistujia erilaisin elämyspalkinnoin. Pääpalkintona on kolmelle parhaalle lasten ja nuorten tiimille sekä kahdelle parhaalle hyvien käytänteiden oppimisyhteisölle pääsy StarT-gaalaan, jossa kaikki palkitaan rahallisin tunnustuspalkinnoin. Gaala on sekä kansallisen että kansainvälisen StarT-toiminnan huipentuma ja kuluvana lukuvuonna se järjestetään 23.5.2017 Helsingissä osana valtakunnallisia LUMA-päiviä.

6.-7.4.2017 Tiedekeskus Heureka, Vantaa
torstai klo 10-15 (lapset)
perjantaina klo 10-14 (nuoret ja aikuiset).
Tapahtuma on kaikille avoin Heurekan normaalin pääsymaksun hinnalla.

Lisätietoa StarTista: http://start.luma.fi/

Saapuminen Heurekaan: https://www.heureka.fi/saapumisohjeet/

StarT on pysyvä osa LUMA Suomen toimintaa ja kaikki ovat tervetulleita mukaan!

Teksti: Julia Halonen
Kuva: Annukka Onne

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: