Uuden rehtorin haku käynnistyy

Aalto-yliopiston hallitus päätti kokouksessaan 28.3.2017 käynnistää rehtorin rekrytointiprosessin.

Rekrytointi käynnistyy huhtikuussa avoimella haulla. Sen lisäksi yhteistyökumppanina toimii korkeakoulusektorin johtava kansainvälinen rekrytoinnin asiantuntija Perret Laver.

Rekrytointia valmistelemaan nimetään hakukomitea, jota johtavat hallituksen puheenjohtaja Anne Brunila ja varapuheenjohtaja Mikko Kosonen. Rekrytointiprosessista informoidaan tarkemmin huhtikuussa.

Hallitus vahvisti kokouksessaan myös rehtorin eronpyynnön hänen siirtyessään Ruotsin kuninkaallisen insinööritieteiden akatemian (IVA) toimitusjohtajaksi. Tuula Teeri jättää rehtorin tehtävän 31.10.2017. Aalto-yliopiston johtosäännön mukaisesti rehtorin tehtäviä hoitaa siirtymäkauden ajan provosti Ilkka Niemelä.

Lisätietoja:

Anne Brunila
Aalto-yliopiston hallituksen puheenjohtaja
puh. 0400 813 952

URL kopioitu

Nimitykset Julkaistu:

Tero Ojanperä nimitettiin Aalto-yliopiston hallitukseen

Mariana Amatullo jatkaa hallituksessa toiselle kolmivuotiskaudelle.
Photo by Mikael Nyberg, University of Turku

Tältä älytekstiilit voivat näyttää – itsepuhdistuvaa puuvillaa tai painatus, joka muuttaa väriä

YLE Svenskan artikkeli 'Beyond e-Textiles'-projektista ja 'Interlaced'-näyttelystä Turun yliopistossa
Valkoinen laiva merellä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Ammoniakista uusi vihreä energiaratkaisu? Tutkimusprojekti sai miljoonarahoituksen

Ammoniakista povataan teollisuuteen vihreän vedyn varastointimenetelmää ja merenkulkuun puhdasta polttoainevaihtoehtoa. Sen käyttöön liittyy kuitenkin monia kysymyksiä, joita selvitetään yliopistojen ja teollisuuden yhteisessä tutkimushankkeessa.
Ihmiset istuvat pöydän ääressä, jolla on papereita, kyniä ja värikkäitä kuusikulmiokortteja.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Lasten oppimistulosten eroihin etsitään parannusta uudella hankkeella Espoossa – tavoitteena ennaltaehkäistä sosiaalista eriytymistä

Lasten oppimistaitojen tukemisella on suuri vaikutus muun muassa jatko-opiskeluun ja työllistymiseen.