UPM luovuttaa Kemian tekniikan korkeakoululle 10 000 kirurgista kasvosuojainta

UPM on ollut aktiivisesti mukana Covid19-epidemiaan liittyvien kasvosuojainten hankinnassa, ja luovuttanut niitä myös yleishyödyllisiin tarkoituksiin.
Dekaani Kristiina Kruus ja professori Jouni Paltakari koulun edessä kasvomaskien kanssa.
Kemian tekniikan korkeakoulun professori Jouni Paltakari ja dekaani Kristiina Kruus vastaanottivat maskit tyytyväisinä.

”Kemian tekniikan korkeakoulusta valmistuu luonnonvarojen ja uusien materiaalien kestävän käytön ammattilaisia, joten alan koulutuksen edistäminen on meille tärkeää”, sanoo UPM:n sidosryhmäjohtaja Pirkko Harrela.

”Meillä noin 30 % opetuksesta pyritään syksyn aikana toteuttamaan kontaktiopetuksena erityisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Olemme priorisoineet ensimmäisen vuoden opiskelijoita ja tietenkin laboratoriokurssit ovat toimintamme ydintä. Olemme kiitollisia UPM:ltä saamastamme tuesta. Tämä maskiluovutus edistää opiskelijoidemme turvallista opiskelua tänä syksynä”, kertoo opetuksesta vastaava varadekaani Jouni Paltakari Kemian tekniikan korkeakoulusta.

Kemian tekniikka antaa työvälineet maailman muuttamiseen. Tieteenalalla on keskeinen rooli niin ilmastonmuutoksen torjunnassa kuin bio- ja kiertotalouden edistämisessäkin. Kemian tekniikan korkeakoululla on vahva vuorovaikutus ympäröivän yhteiskunnan kanssa ja opiskelijamme ovat erittäin kysyttyjä huippuammattilaisia Suomen tärkeimmillä vientialoilla. Kemian tekniikan korkeakoulussa opiskelee lähes 1 000 perustutkinto-opiskelijaa ja 140 tohtoriopiskelijaa.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa