UPM luovuttaa Kemian tekniikan korkeakoululle 10 000 kirurgista kasvosuojainta

UPM on ollut aktiivisesti mukana Covid19-epidemiaan liittyvien kasvosuojainten hankinnassa, ja luovuttanut niitä myös yleishyödyllisiin tarkoituksiin.
Dekaani Kristiina Kruus ja professori Jouni Paltakari koulun edessä kasvomaskien kanssa.
Kemian tekniikan korkeakoulun professori Jouni Paltakari ja dekaani Kristiina Kruus vastaanottivat maskit tyytyväisinä.

”Kemian tekniikan korkeakoulusta valmistuu luonnonvarojen ja uusien materiaalien kestävän käytön ammattilaisia, joten alan koulutuksen edistäminen on meille tärkeää”, sanoo UPM:n sidosryhmäjohtaja Pirkko Harrela.

”Meillä noin 30 % opetuksesta pyritään syksyn aikana toteuttamaan kontaktiopetuksena erityisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Olemme priorisoineet ensimmäisen vuoden opiskelijoita ja tietenkin laboratoriokurssit ovat toimintamme ydintä. Olemme kiitollisia UPM:ltä saamastamme tuesta. Tämä maskiluovutus edistää opiskelijoidemme turvallista opiskelua tänä syksynä”, kertoo opetuksesta vastaava varadekaani Jouni Paltakari Kemian tekniikan korkeakoulusta.

Kemian tekniikka antaa työvälineet maailman muuttamiseen. Tieteenalalla on keskeinen rooli niin ilmastonmuutoksen torjunnassa kuin bio- ja kiertotalouden edistämisessäkin. Kemian tekniikan korkeakoululla on vahva vuorovaikutus ympäröivän yhteiskunnan kanssa ja opiskelijamme ovat erittäin kysyttyjä huippuammattilaisia Suomen tärkeimmillä vientialoilla. Kemian tekniikan korkeakoulussa opiskelee lähes 1 000 perustutkinto-opiskelijaa ja 140 tohtoriopiskelijaa.

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: