UPM luovuttaa Kemian tekniikan korkeakoululle 10 000 kirurgista kasvosuojainta

UPM on ollut aktiivisesti mukana Covid19-epidemiaan liittyvien kasvosuojainten hankinnassa, ja luovuttanut niitä myös yleishyödyllisiin tarkoituksiin.
Dekaani Kristiina Kruus ja professori Jouni Paltakari koulun edessä kasvomaskien kanssa.
Kemian tekniikan korkeakoulun professori Jouni Paltakari ja dekaani Kristiina Kruus vastaanottivat maskit tyytyväisinä.

”Kemian tekniikan korkeakoulusta valmistuu luonnonvarojen ja uusien materiaalien kestävän käytön ammattilaisia, joten alan koulutuksen edistäminen on meille tärkeää”, sanoo UPM:n sidosryhmäjohtaja Pirkko Harrela.

”Meillä noin 30 % opetuksesta pyritään syksyn aikana toteuttamaan kontaktiopetuksena erityisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Olemme priorisoineet ensimmäisen vuoden opiskelijoita ja tietenkin laboratoriokurssit ovat toimintamme ydintä. Olemme kiitollisia UPM:ltä saamastamme tuesta. Tämä maskiluovutus edistää opiskelijoidemme turvallista opiskelua tänä syksynä”, kertoo opetuksesta vastaava varadekaani Jouni Paltakari Kemian tekniikan korkeakoulusta.

Kemian tekniikka antaa työvälineet maailman muuttamiseen. Tieteenalalla on keskeinen rooli niin ilmastonmuutoksen torjunnassa kuin bio- ja kiertotalouden edistämisessäkin. Kemian tekniikan korkeakoululla on vahva vuorovaikutus ympäröivän yhteiskunnan kanssa ja opiskelijamme ovat erittäin kysyttyjä huippuammattilaisia Suomen tärkeimmillä vientialoilla. Kemian tekniikan korkeakoulussa opiskelee lähes 1 000 perustutkinto-opiskelijaa ja 140 tohtoriopiskelijaa.

Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.
Hollmen Reuter Sandman arkkitehtien suunnittelema Naisten keskus Senegalissa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Naisarkkitehdit esille

Suomalaiset arkkitehdit Saija Hollmén, Jenni Reuter ja Helena Sandman ovat mukana 100 Women: Architects in Practice -kirjassa.
Otaparkki julkisivu
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Otaparkki tarjoaa helpon pysäköintimahdollisuuden kampusvieraille

Pysäköintitalo Otaparkki sekä muut kampuksen maksulliset pysäköintipaikat tarjoavat pysäköintimahdollisuuden kampukselle saapuville vieraille.