Tuudittava patja hurmasi Slushissa

Aalto-yliopiston ständillä esitellään yli 40 startuppia.
Tuudittavan patjan lisäksi Aallon ständillä yleisöä houkutteli muun muassa Arvi-robotti.

Loppuunmyydyn Slushin 15 000 vierasta täyttivät Messukeskuksen keskiviikkona, ja ensimmäistä kertaa partnerina tapahtumaan osallistuneen Aallon ständillä riittikin tungosta. Erityisen paljon kiinnostusta herättivät yliopistosta ponnistaneet startupit. Esittäytymässä olivat muun muassa tuudittavaa vauvanpatjaa valmistava Familings ja kaverien väliseen kulunjakoon ja velkojen hallintaan mobiilisovelluksen kehittänyt Scrooge.

Ständillä esittäytyvät myös Aallon monet yrittäjyystoimijat, kuten Aalto Ventures Program.

Aalto-yliopiston ympärille syntyneestä innovaatioekosysteemistä ponnistaa vuosittain 70–100 uutta yritystä. Tänään torstaina Aallon ständillä ovat mukana esimerkiksi uudenlainen muodin markkinapaikka Stylewhile, digitaalisten ratkaisujen pelillistämiseen erikoistunut Richen sekä mikrosatelliittipalvelua tuottava, tutkimusprojektista alkunsa saanut ICEYE.

Lue myös: Yrittäjyystoimijat Aallossa

URL kopioitu

Photo by Mikael Nyberg, University of Turku

Tältä älytekstiilit voivat näyttää – itsepuhdistuvaa puuvillaa tai painatus, joka muuttaa väriä

YLE Svenskan artikkeli 'Beyond e-Textiles'-projektista ja 'Interlaced'-näyttelystä Turun yliopistossa
Ihmiset istuvat pöydän ääressä, jolla on papereita, kyniä ja värikkäitä kuusikulmiokortteja.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Lasten oppimistulosten eroihin etsitään parannusta uudella hankkeella Espoossa – tavoitteena ennaltaehkäistä sosiaalista eriytymistä

Lasten oppimistaitojen tukemisella on suuri vaikutus muun muassa jatko-opiskeluun ja työllistymiseen.
Muutama ihminen pöydän ääressä työpajapohdinnoissa
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston osaajat tukevat Ukrainaa sen liiketoiminnan jälleenrakentamisessa ja kehittämisessä

Euroopan unionin Seeds of Bravery -ohjelmassa on mukana yhteensä 12 maan yrityskiihdyttämöitä.
Jäänpoistoa lentokoneen ulkopinnalta.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat paransivat Helsinki-Vantaan lentoaseman jäänpoistotoimintaa

Aallon opiskelijat ovat yhteistyössä Finavian kanssa kehittäneet innovatiivisia ratkaisuja tehokkuuden ja turvallisuuden parantamiseksi jäänpoistotoiminnassa.