Tunnustusta sillan- ja talonrakennustekniikan opinnäytteille

Fabian Ahvenaisen rahaston maaliskuussa jakamien tunnustuspalkintojen yhteissumma kohosi 11 000 euroon.
Kuvassa vasemmalta oikealle Joona Tuikka, Sami Noponen, Emma Skantz; Marika Eik, Niko Sauna-aho ja Matti Pirinen.

Fabian Ahvenaisen rahaston tunnustuksia hyvistä opinnäytteistä myönnetään Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun sillan- tai talonrakennukseen suuntautuneille opiskelijoille, alan nuorille jatko-opiskelijoille ja äskettäin diplomi-insinöörin tutkinnon tai jatkotutkinnon suorittaneille henkilöille.

Tänä vuonna apurahoista kohdistui sillanrakennustekniikkaan suuntautuneille opiskelijoille 5 750 euroa ja talonrakennustekniikan alueen opiskelijoille 5 250 euroa.

Talonrakennustekniikasta tekniikan tohtori Marika Eik sai 3 000 euron apurahan tohtorin tutkinnostaan ja väitöskirjastaan Orientation of short steel fibres in concrete: measuring and modelling. Tekniikan lisensiaatti Sami Noponen sai 2 000 euron apurahan sillanrakennuksen alueelta tehdystä lisensiaatin tutkinnosta ja lisensiaatintyöstä Betonikantisen sillan pintarakenteidenkestävyys ja elinkaarikustannukset.

Erittäin hyvin suoritetuista opinnoista sillanrakennustekniikassa myönnettiin 1 500 euron apuraha diplomi-insinööri Niko Sauna-aholle hänen diplomityöstään Ajoneuvon törmäys teräksiseen kevyen liikenteen siltaan. Diplomi-insinööri Matti Pirinen sai 1 500 euron apurahan hyvin suoritetuista diplomi-insinöörin opinnoista ja kiinnostuksesta sillanrakennukseen. Talonrakennuksen alueelta diplomi-insinööri Emma Skantz sai 1 500 euron apurahan kiitettävästi suoritetusta diplomityöstä Effect of elevated temperature on cement paste ageing. Talon- ja sillanrakennustekniikan alueelta 1 500 euron apurahan sai diplomi-insinööri Joona Tuikka oivallisesti suoritetusta diplomi-insinöörin tutkinnosta.

Fabian Ahvenaisen rahastosta jaettiin apurahoja nyt 17. kerran. Apurahat jaettiin 6. maaliskuuta Aalto-yliopiston rakennustekniikan laitoksella pidetyssä juhlatilaisuudessa.

Fabian Ahveniston rahasto perustettiin Teknilliseen korkeakouluun 1998 lahjoituksella, jonka diplomi-insinööri Jaakko Ahvenainen teki isänsä Fabian Ahvenaisen muistoksi.

Lisätietoja:
Professori Jari Puttonen, puh. 050 384 1782, jari.puttonen(at)aalto.fi

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: