Tunnustusta sillan- ja talonrakennustekniikan opinnäytteille

Fabian Ahvenaisen rahaston maaliskuussa jakamien tunnustuspalkintojen yhteissumma kohosi 11 000 euroon.
Kuvassa vasemmalta oikealle Joona Tuikka, Sami Noponen, Emma Skantz; Marika Eik, Niko Sauna-aho ja Matti Pirinen.

Fabian Ahvenaisen rahaston tunnustuksia hyvistä opinnäytteistä myönnetään Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun sillan- tai talonrakennukseen suuntautuneille opiskelijoille, alan nuorille jatko-opiskelijoille ja äskettäin diplomi-insinöörin tutkinnon tai jatkotutkinnon suorittaneille henkilöille.

Tänä vuonna apurahoista kohdistui sillanrakennustekniikkaan suuntautuneille opiskelijoille 5 750 euroa ja talonrakennustekniikan alueen opiskelijoille 5 250 euroa.

Talonrakennustekniikasta tekniikan tohtori Marika Eik sai 3 000 euron apurahan tohtorin tutkinnostaan ja väitöskirjastaan Orientation of short steel fibres in concrete: measuring and modelling. Tekniikan lisensiaatti Sami Noponen sai 2 000 euron apurahan sillanrakennuksen alueelta tehdystä lisensiaatin tutkinnosta ja lisensiaatintyöstä Betonikantisen sillan pintarakenteidenkestävyys ja elinkaarikustannukset.

Erittäin hyvin suoritetuista opinnoista sillanrakennustekniikassa myönnettiin 1 500 euron apuraha diplomi-insinööri Niko Sauna-aholle hänen diplomityöstään Ajoneuvon törmäys teräksiseen kevyen liikenteen siltaan. Diplomi-insinööri Matti Pirinen sai 1 500 euron apurahan hyvin suoritetuista diplomi-insinöörin opinnoista ja kiinnostuksesta sillanrakennukseen. Talonrakennuksen alueelta diplomi-insinööri Emma Skantz sai 1 500 euron apurahan kiitettävästi suoritetusta diplomityöstä Effect of elevated temperature on cement paste ageing. Talon- ja sillanrakennustekniikan alueelta 1 500 euron apurahan sai diplomi-insinööri Joona Tuikka oivallisesti suoritetusta diplomi-insinöörin tutkinnosta.

Fabian Ahvenaisen rahastosta jaettiin apurahoja nyt 17. kerran. Apurahat jaettiin 6. maaliskuuta Aalto-yliopiston rakennustekniikan laitoksella pidetyssä juhlatilaisuudessa.

Fabian Ahveniston rahasto perustettiin Teknilliseen korkeakouluun 1998 lahjoituksella, jonka diplomi-insinööri Jaakko Ahvenainen teki isänsä Fabian Ahvenaisen muistoksi.

Lisätietoja:
Professori Jari Puttonen, puh. 050 384 1782, jari.puttonen(at)aalto.fi

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.