Tulevaisuuden mediakeskus -näyttely

Opiskelijatyönäyttely, arkkitehtuurin rakennussuunnittelun maisterikurssi

Beta SPACE, Kandidaattikeskus, Otakaari 1 X, 02150 Espoo

15.-19.5.2017, Mon 15:00 – 20:00, Tue-Thu 8:00-20:00, Fri 8:00-18:00

Arkkitehtuurin rakennussuunnittelun kurssin näyttelyssä esillä olevat työt perustuvat todelliseen tarpeeseen media-alan koulutuskeskukselle Aalto-yliopistossa. Yliopisto on ehdottanut rakennukselle tonttia Otaniemen keskustaan tulevan Aalto ARTS -päärakennuksen viereen. Yliopisto tarvitsi vaihtoehtoisia tutkielmia rakennuksesta, jotta voitaisiin nähdä, kuinka rakennus toimisi ja sopisi ympäristöönsä. Mediakeskuksen on tarkoitus olla avoin ja kutsuva kokoontumispaikka yleisölle ja tarjota korkeatasoisia esityksiä ja tutkimusta median sekä elokuvan alalla.

Studiokurssin keskeinen tavoite on opettaa, kuinka suunnitellaan iso arkkitehtonisesti korkeatasoinen julkinen rakennus. Jokainen opiskelija suunnitteli kurssilla oman projektinsa tästä aiheesta.

Opiskelijat

Reetta Aarnio

Santeri Hänninen

Anna Kontuniemi

Matias Kotilainen

Gu Menxue

Oskari Parkkinen

Anna Ratia

Thomas Simon

Miia Suomela

Yizhou Zhao

Opettajat

Pirjo Sanaksenaho, professori

Sari Lehtonen, yliopisto-opettajat

Fernando Nieto, postdoc tutkija

Heikki Viiri, arkkitehti

Claudia Auer, arkkitehti

Toni Kotnik, professori (rakenteet)

Erkki Immonen, insinööri (LVI)

Partneri

ACRE, Aalto University, Antti Ahlava

URL kopioitu

Photo by Mikael Nyberg, University of Turku

Tältä älytekstiilit voivat näyttää – itsepuhdistuvaa puuvillaa tai painatus, joka muuttaa väriä

YLE Svenskan artikkeli 'Beyond e-Textiles'-projektista ja 'Interlaced'-näyttelystä Turun yliopistossa
Ihmiset istuvat pöydän ääressä, jolla on papereita, kyniä ja värikkäitä kuusikulmiokortteja.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Lasten oppimistulosten eroihin etsitään parannusta uudella hankkeella Espoossa – tavoitteena ennaltaehkäistä sosiaalista eriytymistä

Lasten oppimistaitojen tukemisella on suuri vaikutus muun muassa jatko-opiskeluun ja työllistymiseen.
Campus Sustainability Champion 2024 voittajat
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus Julkaistu:

Opiskelijavetoiset hankkeet Kestävän kampuksen sankareiksi

Tänä vuonna Kampuksen kestävän kehityksen sankareiksi valittiin kaksi opiskelijavetoista hanketta. Palkinnot jaettiin vuosittain järjestettävänä ACRE-päivänä 9.10.2024.
Muutama ihminen pöydän ääressä työpajapohdinnoissa
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston osaajat tukevat Ukrainaa sen liiketoiminnan jälleenrakentamisessa ja kehittämisessä

Euroopan unionin Seeds of Bravery -ohjelmassa on mukana yhteensä 12 maan yrityskiihdyttämöitä.