Uutiset

Tulevaisuuden huippuosaajat halutaan töihin

Työnantajien ja opiskelijoiden kohtaamispaikka ARENA 2014 -messut olivat huikea menestys! Kauppatieteilijöille oli tarjolla paljon työpaikkoja.
Arena-messuille osallistui yli 60 yritystä. Kuva Anni Hanén/ Aalto-yliopisto

Kauppakorkeakoululla keskiviikkona 12.11. järjestetyillä ARENA-messuille osallistui 65 työnantajaa. Vilinää riitti messualueella, kun noin 3000 opiskelijaa pääsi tutustumaan eri toimialoihin ja yrityksiin.

Nyt jo 23. kertaa järjestetyt ARENA-messut osoittivat, että hyville opiskelijoille ja kauppatieteelliselle osaamiselle on työmarkkinoilla runsaasti kysyntää Suomen talouden taantumasta huolimatta.

Annemari Kivelä ARENA-tiimistä kertoi, että tänä vuonna osallistuneita yrityksiä oli jopa edellisvuotta selvästi enemmän ja mukana oli useita ensikertalaisia. – Oli myös ilahduttavaa huomata, että yritysten ständeillä oli paljon koulumme alumneja kertomassa uramahdollisuuksista ja omista urapoluistaan. 

EY:llä työskentelevä Ville Räsänen on Kauppakorkeakoulun alumni. Kuva Anni Hanén/ Aalto-yliopisto

Useiden messuille osallistuneiden yritysten edustajien mielestä Kauppakorkeakoulun opiskelijat ovat rekrytoinnin näkökulmasta tärkein yksittäinen kohderyhmä.

– Haluamme ARENA-messuilla näkyä ja kuulua ja saada kontakteja parhaisiin osaajiin ja tulevaisuuden kykyihin. Messuilla markkinoimme trainee-ohjelmaamme, jonka avoinna oleviin tehtäviin etsimme messuilta sopivia kandidaatteja. 70 prosenttia trainee-ohjelmassa mukana olleista opiskelijoista jatkaa yrityksessämme, kertoo Kauppakorkeakoulun alumni, EY:llä työskentelevä Ville Räsänen.

Lisätietoja:

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut [email protected]
ARENA-messut

ARENA-messut

ARENA-messut on Suomen suurin kauppatieteiden opiskelijoille järjestettävä rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma. Messuilla opiskelijat voivat tutustua yrityksiin ja eri toimialoihin messualueella sekä ARENA-On-Linessa Facebookissa. Messupäivän aikana osa yrityksistä antaa opiskelijoille CV-opastusta, pitää työnantajaesittelyitä ja harjoitustyöhaastatteluja.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

Digital Challenge -kurssin 6-henkinen voittajatiimi ja oikealla pitchaus-kilpailun juontaja
Palkitut, Opinnot Julkaistu:

Digitalism Challenge -kurssilla innovoituja ratkaisuja viedään käytännön toteutukseen

Luomuliitto, Tapola-Camphillin luomutila ja Fat Lizard Brewing Co. olivat erittäin tyytyväisiä kurssin aikana syntyneisiin sovelluksiin.
Kuvassa näkyy Jesús Manuel Castro Félix.
Opinnot Julkaistu:

Kauppakorkeakoulun alumnitarina: Jesús Manuel Castro Félix

Hyvä viestintä ja jatkuva oppiminen olivat tärkeimmät asiat, jotka alumni sai mukaansa MIB-maisteriohjelmasta.
Jesse Rajala sitting in a big armchair in the Business School lobby, looking up.
Opinnot Julkaistu:

Alumni Jesse Rajala: “Tieto- ja palvelujohtaminen maisteriopintojen pääaineena oli urani kannalta erittäin hyvä valinta”

Vastavalmistunut tieto- ja palvelujohtamisen alumni Jesse Rajala kertoo opinnoistaan ja antaa vinkkejä opiskelijoille jotka tulevat Aalto-yliopistoon ammattikorkeakouluista.
Aliisa Pietilä
Opinnot Julkaistu:

Itseohjautuvallakin on rajansa – tukea tarvitaan etenkin työn organisoinnissa ja työkuorman hallinnassa

Palkittu diplomityö osoitti, etteivät asiantuntijoiden työtavat tue palautumista.