Tulevaisuuden huippuosaajat halutaan töihin

Työnantajien ja opiskelijoiden kohtaamispaikka ARENA 2014 -messut olivat huikea menestys! Kauppatieteilijöille oli tarjolla paljon työpaikkoja.
Arena-messuille osallistui yli 60 yritystä. Kuva Anni Hanén/ Aalto-yliopisto

Kauppakorkeakoululla keskiviikkona 12.11. järjestetyillä ARENA-messuille osallistui 65 työnantajaa. Vilinää riitti messualueella, kun noin 3000 opiskelijaa pääsi tutustumaan eri toimialoihin ja yrityksiin.

Nyt jo 23. kertaa järjestetyt ARENA-messut osoittivat, että hyville opiskelijoille ja kauppatieteelliselle osaamiselle on työmarkkinoilla runsaasti kysyntää Suomen talouden taantumasta huolimatta.

Annemari Kivelä ARENA-tiimistä kertoi, että tänä vuonna osallistuneita yrityksiä oli jopa edellisvuotta selvästi enemmän ja mukana oli useita ensikertalaisia. – Oli myös ilahduttavaa huomata, että yritysten ständeillä oli paljon koulumme alumneja kertomassa uramahdollisuuksista ja omista urapoluistaan.

EY:llä työskentelevä Ville Räsänen on Kauppakorkeakoulun alumni. Kuva Anni Hanén/ Aalto-yliopisto

Useiden messuille osallistuneiden yritysten edustajien mielestä Kauppakorkeakoulun opiskelijat ovat rekrytoinnin näkökulmasta tärkein yksittäinen kohderyhmä.

– Haluamme ARENA-messuilla näkyä ja kuulua ja saada kontakteja parhaisiin osaajiin ja tulevaisuuden kykyihin. Messuilla markkinoimme trainee-ohjelmaamme, jonka avoinna oleviin tehtäviin etsimme messuilta sopivia kandidaatteja. 70 prosenttia trainee-ohjelmassa mukana olleista opiskelijoista jatkaa yrityksessämme, kertoo Kauppakorkeakoulun alumni, EY:llä työskentelevä Ville Räsänen.

Lisätietoja:

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut [email protected]
ARENA-messut

ARENA-messut on Suomen suurin kauppatieteiden opiskelijoille järjestettävä rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma. Messuilla opiskelijat voivat tutustua yrityksiin ja eri toimialoihin messualueella sekä ARENA-On-Linessa Facebookissa. Messupäivän aikana osa yrityksistä antaa opiskelijoille CV-opastusta, pitää työnantajaesittelyitä ja harjoitustyöhaastatteluja.

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.