Tule mukaan Picture a Scientist -elokuvan virtuaalinäytöksiin

Picture a Scientist käsittelee muun muassa naisten kokemaa häirintää ja syrjintää. Elokuvassa annetaan uusia näkökulmia siihen, kuinka tiede voisi olla moninaisempaa, tasa-arvoisempaa ja avoimempaa. Aaltolaiset voivat katsoa elokuvaa virtuaalisesti 11.12. tai 16.12. alkaen.
Photo of Prof. Nancy Hopkins holding up a jar with live fish.
MIT-yliopiston biologian tutkija Nancy Hopkins esiintyy Picture a Scientist -dokumenttielokuvassa.

Miltä tyypillinen tutkija näyttää? Miksi tieteen monimuotoisuus on tärkeää ja kuinka sitä voidaan kehittää?

Picture a Scientist -dokumenttielokuva pyrkii haastamaan tieteessä vaikuttavat näkemykset ja kulttuurin.

Elokuvaa on katsottu monissa yliopistoissa ympäri maailman, ja sitä voivat aaltolaiset katsoa virtuaalisesti 11.12. tai 16.12. alkaen.

Elokuvakokemuksen tarjoaa teknillisen fysiikan laitoksen monimuotoisuudesta ja tasa-arvosta vastaava tiimi.

A drawn image showing three male and one female scientist.

Katsojille on tarjolla myös keskustelufoorumi, jossa voi kertoa näkemyksistään ja jakaa ajatuksia elokuvan katsomisen jälkeen.

Lisätietoa ja rekisteröityminen:

PICTURE A SCIENTIST Documentary Film Screening | Aalto University

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.