Trash-2-Cash projekti esillä H&M Global Change Award seremoniassa

Trash-2-Cash (T2C) tutkimusprojekti esitteli kemiallisesti kierrätetystä puuvillasta tehdyn vaatteen H&M Global Change Award seremoniassa Tukholmassa.
Prototype2

Ryhmä Aalto-yliopistosta voitti H&M Foundationin innovaatiokilpailun Global Change Awardin (GCA) vuosi sitten. Aallon voittajaehdotuksessa “Making waste cotton new” jätepuuvillasta tehdään uutta kuitua Ioncell-F menetelmällä. Menetelmää on kehitetty eteenpäin sekä GCA palkintorahoilla että Trash-2-Cash projektissa. Tämän vuoden palkintogaalassa Pirjo Kääriäinen Aallon GCA-tiimistä ja Essi Karell T2C:stä esittelivät tuotteen, joka havainnollistaa hankkeen edistymistä edellisen vuoden aikana.

Tuote oli näytteillä myös 4.4. järjestettävässä oheistapahtumassa, H&M Change Makers Labissa. Tapahtuma kokosi yhteen noin 250 toimijaa eri sidosryhmistä haastamaan vaateteollisuuden nykyisiä toimintamalleja ja keskustelemaan uusista teknologioista ja materiaalien kierrätettävyydestä.

Lisätietoa:

Havainnekuva puisesta lavarakenteesta torimaisemassa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Wood Programin 30-vuotisjuhlaprojekti nousee Kuhmon torille

Aalto-yliopiston puuarkkitehtuuriin erikoistuvat opiskelijat toteuttavat joka vuosi Wood Program -projektin. Opintokokonaisuuden 30-vuotisjuhlavuonna yhteistyökumppanina toimii Kuhmon kaupunki. Toteuttava kohde on Kuhmon torille nouseva torilava.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuun orientaatiopäiville!
Tutkijat suunnittelivat algoritmin, joka ohjaa ilmasuuttimen suuntaa kahdella moottorilla.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat valjastivat tuulen esineiden liikuttamiseen

Tutkijoiden mukaan ilmavirtojen luova hyödyntäminen voi synnyttää uusia robottiteknologioiden muotoja.
Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.