Tilojen täyttöastetutkimus käynnistynyt

Tilojen täyttöasteita Otaniemen kampuksella tutkitaan syksyn 2022 aikana.
library

Kampuksen tilojen täyttöastedataa kerätään tukemaan parempaa tilakokemusta ja kestävää tilankäyttöä. Datasta halutaan selvittää ihmisten lukumäärää tilassa, ei sitä, ketä tilassa olevat ihmiset ovat.

Syksyllä 2022 alkaneessa pilottiprojektissa tietoa kerätään optisilla sensoreilla. Sensorit tunnistavat 3D -hahmon, mutta henkilöt säilyvät täysin anonyymeina. Sensoreita on sijoitettu Otakaari 1:n luentosaleihin ja ryhmätyötilaan, Oppimiskeskuksen ryhmätyötiloihin sekä Rakentajanaukio 4:n ACREn monitilatoimistoon. Tiloissa, joissa sensoreita on, on myös niiden toiminnasta kertovaa lisätietoa.

Pilottiprojektista saatujen tulosten perusteella täyttöastedatan keräämistä voidaan laajentaa myös muihin tiloihin kampuksella.

URD sensor

Mitä sensori näkee? Ihmisiä ei voida datasta tunnistaa. Tiedonkeruun tekniikka ja tietosuoja on käyty läpi yhteistyössä yliopiston ITS:n ja turvallisuuden kanssa.

Lisätietoja:

Antti Säynäjoki / ACRE, [email protected]
Jyrki Koski / Aalto ITS, [email protected]

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.