Tiimityötaidot Paras hetki päivässä -podcastien teemana, vieraana Satu Rekonen

Millaisia ovat yleisimmät haasteet, joita opiskelijat kohtaavat ryhmätöissä? Mikä tekee toimivan tiimin, mitä tiimityötaidot ovat ja miksi ne ovat tärkeitä? Kuuntele podcastit.
Paras hetki päivässä -psykologipodcast 2021

Ryhmätyötaidot- kuinka luoda toimiva tiimi? Osa 1

Opintopsykologit Paula Sjöblom ja Henna Niiva saivat vieraaksi podcastiin Satu Rekosen keskustelemaan kanssaan ryhmätyötaidoista. Rekonen työskentelee tutkijatohtorina Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella.

Rekonen on tutkinut monialaisia tiimejä, jotka työskentelevät monimutkaisten ongelmien parissa ja kehittänyt tiimin sisäistä palautteenantoa tukevanmenetelmän I like, I wish (https://ilikeiwish.org/).

Ensimmäisessä jaksossa Rekonen ja opintopsykologit miettivät, mikä tekee toimivan tiimin, mitä tiimityötaidot ovat ja miksi ne ovat tärkeitä. Keskustelussa pohditaan myös, miten tiimin toimintaa voi tukea ja millaiset käytännöt auttavat ryhmää saamaan kaikkien vahvuudet käyttöön ja yhteistyöstä enemmän kuin yksilöiden summa.

Kuuntele ensimmäinen jakso.

Ryhmätyötaidot- kuinka luoda toimiva tiimi? Osa 2

Toisessa osassa opintopsykologit Paula Sjöblom ja Henna Niiva keskustelevat Rekosen kanssa tiimityön haasteista ja millaisia ovat yleisimmät haasteet, joita opiskelijat kohtaavat ryhmätöissä. He pohtivat myös keinoja, joilla hankaluuksia voidaan ennaltaehkäistä ja millaisista käytännöistä ja menetelmistä on apua hankaluuksien käsittelyssä. Jaksossa keskustelijat myös tiivistävät keskeiset eväät toimivan tiimityökokemuksen rakentamiseen.

Kuuntele toinen jakso.

Lisätietoja:

Kaikki Paras hetki päivässä -podcastit

Kysy lisää tiimitaidoista:

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.