Uutiset

Tiedetutorit vierailivat Aallossa

Tiedetutor-toiminta alkoi lukuvuoden 2013–2014 aikana Etu-Töölön lukion innokkaiden toisen vuosikurssin opiskelijoiden ideasta.

Tiedetutorit vierailivat Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulussa Otaniemessä ja olivat vaikuttuneita Sähköpaja-kurssilaisten taidonnäytteistä ja valheenpaljastuskoneiden rakentamisesta ja toiminnasta.

Tiedetutor-toiminta alkoi lukuvuoden 2013–2014 aikana Etu-Töölön lukion innokkaiden toisen vuosikurssin opiskelijoiden ideasta. Toimintaan mukaan tulleet tiedetutor-opiskelijat innostuivat tekemisestään ja myös nauttivat siitä, että heille annettiin vastuuta ja mahdollisuus innovatiivisesti ja luovasti suunnitella ja toteuttaa erilaisia, hyvin haasteellisiakin tehtäviä.

Tiedetutor-projektin myötä opettajien keskinäinen yhteistyö sekä yhteistyö opiskelijoiden kanssa on lisännyt yhteisöllisyyttä ja ideoiden, tietojen ja kokemusten jakamista.

Lue lisää tiedetutoreista.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Students doing group work, Aalto BIZ
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Global Marketing Management -kurssilla toteutettiin erinomaisia yritysprojekteja

”On upeaa, miten ammattitaitoisia, vilpittömiä ja vuorovaikutukseen virittäytyneitä tämän päivän opiskelijat ovat.”
CORE-työryhmä: Talous-verkkokirja
Opinnot Julkaistu:

Helsinki GSE julkaisee suomenkielisen käännöksen maailmalla suositusta taloustieteen perusteiden verkkokirjasta

Verkkokirja tarjoaa vastaukset talouden suuriin kysymyksiin niin, että ne ovat kaikkien saatavilla.
A student team working on their startup idea
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Aalto-johtoinen kärkihanke löysi tapoja opiskelijayrittäjyyden tukemiseen

Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama YYTO-hanke tutki keinoja opiskelijoiden yrittäjämäisen ajattelun lisäämiseen ja tukemiseen.
Henrika Yliriskun väitös taidekasvatuksen alalta tarkastettiin Aalto-yliopistossa maaliskuussa 2021.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

”Ympäristötaidekasvatuksessa pitäisi pureutua ihmiskeskeisyyden ongelmallisuuteen”

Minä väitän -sarjassamme Henrika Ylirisku tutkii ympäristötaidekasvatuksen lähtökohtia.