Teollinen internet vaatii vuoropuhelua

Teollinen internet muuttaa Suomen haasteet mahdollisuuksiksi. Näin uskotaan myös Aalto-yliopistossa.

Teollinen internet on seurausta liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja asioiden sekä laitteiden verkottumisesta. Ilmiö on tämän hetken tärkeimpiä murroksia niin Suomessa kuin maailmanlaajuisesti.

− Murros tulee näkymään niin teollisuudessa, palveluissa kuin julkisella sektorillakin. Suomalaisten yritysten ja muiden toimijoiden on elintärkeää lähteä nopeasti ja tehokkaasti mukaan kehitykseen ja vaikuttaa sen kulkuun, toteaa professori Martti Mäntylä Aalto-yliopistosta.

Suomella on hyvät edellytykset menestykselle kilpailukykyisen ja kansainvälisen teknologiateollisuuden ja vankan ICT-osaamisen ansiosta. Suomen menestys teollisen internetin markkinoilla vaatii yliopistojen ja yritysten tiivistä yhteistyötä.

Aalto-yliopisto järjestää tiistaina 16. kesäkuuta Teollinen Internet -seminaarin yrityksille ja yhteistyökumppaneille Otaniemessä. Tervetuloa keskustelemaan, miten voimme kehittää yliopiston ja teollisuuden vuoropuhelua ja kuulemaan Aalto-yliopiston professoreiden ja tutkijoiden ajatuksia.

Ohjelma ja ilmoittautuminen seminaariin

Lisätietoa:

Professori Martti Mäntylä

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.