Teollinen internet vaatii vuoropuhelua

Teollinen internet muuttaa Suomen haasteet mahdollisuuksiksi. Näin uskotaan myös Aalto-yliopistossa.

Teollinen internet on seurausta liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja asioiden sekä laitteiden verkottumisesta. Ilmiö on tämän hetken tärkeimpiä murroksia niin Suomessa kuin maailmanlaajuisesti.

− Murros tulee näkymään niin teollisuudessa, palveluissa kuin julkisella sektorillakin. Suomalaisten yritysten ja muiden toimijoiden on elintärkeää lähteä nopeasti ja tehokkaasti mukaan kehitykseen ja vaikuttaa sen kulkuun, toteaa professori Martti Mäntylä Aalto-yliopistosta.

Suomella on hyvät edellytykset menestykselle kilpailukykyisen ja kansainvälisen teknologiateollisuuden ja vankan ICT-osaamisen ansiosta. Suomen menestys teollisen internetin markkinoilla vaatii yliopistojen ja yritysten tiivistä yhteistyötä.

Aalto-yliopisto järjestää tiistaina 16. kesäkuuta Teollinen Internet -seminaarin yrityksille ja yhteistyökumppaneille Otaniemessä. Tervetuloa keskustelemaan, miten voimme kehittää yliopiston ja teollisuuden vuoropuhelua ja kuulemaan Aalto-yliopiston professoreiden ja tutkijoiden ajatuksia.

Ohjelma ja ilmoittautuminen seminaariin

Lisätietoa:

Professori Martti Mäntylä

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.