Tasavallan presidentin kunniamerkki Sirje Liukolle

Tasavallan presidentin kunniamerkki on myönnetty suunnittelija Sirje Liukolle Kemian tekniikan korkeakouluun.
Sirje Liukko
Professori Markus Linder, suunnittelija Sirje Liukko ja dekaani Kristiina Kruus.

Suunnittelija Sirje Liukko on tehnyt pitkän uran yliopistomaailmassa ensin kemian alan tutkimusassistenttina ja sittemmin hallinnollisissa tehtävissä. Nykyisessä tehtävässään Kemian tekniikan korkeakoulun tohtorikoulutusohjelman suunnittelijana hänen tehtäviinsä kuuluu hakijoiden neuvonta ja opiskelijoiden hallinnollinen tuki opintojen alusta aina väitöskirjojen esitarkastukseen ja valmistumiseen asti.

Tehtävä edellyttää syvällistä ymmärrystä tohtorikouluksen tavoitteista ja sisällöstä, jota Sirjelle on kertynyt oman tutkijanuran ja lisensiaatintutkinnon kautta. Tohtoriohjelmasta valmistuu vuosittain noin 30 uutta tohtoria.

Ennen nykyisiä tehtäviään hän on toiminut erilaisissa kemistin ja tutkimusassistentin tehtävissä eri yrityksissä ja TKK:lla.

Työyhteisössä Sirje Liukkoa arvostetaan vankkana substanssiosaajana, jonka kokonaisvaltainen ja kriittinen työote auttaa ja kannustaa tulevia tohtoritutkijoita saavuttamaan tavoitteensa aikataulussa ja tärkeät yksityiskohdat huomioiden. Hän on myös pidetty ja arvostettu työyhteisön jäsen sekä opetus- ja tutkimushenkilökunnan että hallintohenkilökunnan joukossa.

Myönnetty merkki: Suomen Leijonan ritarimerkki

Onnea Sirje!

Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumnilla on tapana sanoa uusille asioille mieluummin kyllä kuin ei.
Nimitykset Julkaistu:

Biotuotteiden ja biotekniikan laitoksen uusi johto

Professori Lauri Rautkari on nimitetty laitosjohtajaksi ja professorit Tiina Nypelö ja Mauri Kostiainen varalaitosjohtajiksi Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle ajalle 1.5.2024-31.12.2025.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille