Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun varadekaanit sekä laitosjohtajat nimitetty

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun varadekaanit sekä laitosjohtajat on nimitetty toimikaudelle 1.9.2019 - 31.8.2024.
On the right edge a person with shoulder-length hair is moving out of the picture; behind them is a black background with narrow light strings horizontally on it.
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulunvaradekaanit sekä laitosjohtajat on nimitetty toimikaudelle 1.9.2019 - 31.8.2024. Tehtäviä kohtaan oli kiitettävästi kiinnostusta Aalto-yhteisössä.

Opetuksen varadekaanin tehtävään valittiin lehtori Rasmus Vuori, taiteen varadekaanin tehtävään lehtori Saija Hollmén ja tutkimuksen varadekaanin tehtävään professori Turkka Keinonen.

Arkkitehtuurin laitoksen johtajan tehtävään valittiin Pirjo Sanaksenaho, elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen johtajan tehtävään Anna Heiskanen, median laitoksen johtajan tehtävään Philip Dean (kausi 1.9.2019-31.5.2021), muotoilun laitoksen johtajan tehtävään Tuuli Mattelmäki jataiteen laitoksen johtajan tehtävään Kevin Tavin.

Varadekaanit auttavat dekaania korkeakoulun johtamisessa. Työssä korostuvat korkeakoulun toiminnan ja strategian kokonaisvaltainen kehittäminen. ARTSissa työskentelee kolme varadekaania, joista yksi vastaa tutkimuksesta, yksi opetuksesta ja yksi taiteellisen ja luovan toiminnan käytännöistä.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun akateeminen toiminta on järjestetty viiteen laitokseen - Arkkitehtuurin laitos, Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitos, Median laitos, Muotoilun laitos ja Taiteen laitos. Laitosjohtaja johtaa laitosta ja vastaa sen tuloksista ja taloudesta. Laitosjohtaja tekee akateemiselle komitealle esitykset opetussuunnitelmista ja tutkintovaatimuksista sekä opiskelijoiden valintaperusteista.

Lisätietoja:

Dekaani Tuomas Auvinen, dean-arts(at)aalto.fi, 050 648 48

URL kopioitu

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.