Tähtitieteilijöiden läpimurtotulos linnunratamme ytimestä paljastetaan 12.5.

Tilaisuutta voi seurata verkkolähetyksenä ESO-keskuksen sivuilla.
BEFORE-eht_banner.png

Euroopan eteläinen observatorio (ESO) ja Event Horizon Telescope Collaboration järjestävät mediatilaisuuden torstaina 12.5.2022 klo 16 (Suomen aikaa).

Tilaisuudessa paljastetaan kansainvälisen Event Horizon Telescope -yhteistyön tuloksena saatu merkittävä tähtitieteen läpimurtotulos.

Hankkeessa ovat olleet mukana vanhempi tutkija Tuomas Savolainen, joka työskentelee Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatoriossa ja Elektroniikan ja nanotekniikan laitoksella, tutkijatohtori Venkatessh Ramakrishnan Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatoriosta ja ESO-keskuksesta sekä Turun yliopiston ja Tuorlan observatorion tutkija Kaj Wiik.

Linkki tilaisuuteen https://www.eso.org/public/live/

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.