SYLI voitti Habitare-suunnittelukilpailun

Habitare-suunnittelukilpailun pääpalkinnon on voittanut kahdentoista hengen työryhmän työ SYLI.
Kuva: Messukeskus

Aalto-yliopiston muotoilun laitoksen opiskelijoiden työryhmän finalistityö SYLI on poisheitetyistä kankaista ja vaatteista kerroksittain koottu pesämäinen rakennelma, jonka sisään voi mennä.

Päätuomari Lucy Ortan mukaan SYLI on erinomainen sosiaalinen ja ekologinen vastaus Keko-teemaan. Kierrätysmateriaaleista tehty työ on rakennettu kahdentoista hengen voimin. Syli on samaan aikaan luova, esteettinen, ekologinen, käytännöllinen ja hauska.

- Kuten muurahaiset rakentaessaan kekoa, finalistit ovat käyttäneet paljon aikaa ja energiaa rakentaessaan yhteistä tavoitetta. Kaikki finalistit voivat olla ylpeitä työnsä jäljestä, Lucy Orta kehuu.

SYLI-työryhmään kuuluivat Sisko Anttalainen, Karita Asmala, Mindele Grant, Paula Hyry, Jenni Inciarte Villaverde, Piia Jalkanen, Noora Katajalaakso, Pinja Koskelin, Sanni Rajapolvi, Miika Ruotsalainen, Sara Urbanski ja Liisa Vuorenpää.

Suomen Messusäätiön lahjoittaman 5 000 euron pääpalkinnon saajan valitsi ja julkisti kilpailun päätuomari, taiteilija Lucy Orta Habitare-messuilla Helsingissä. Keko-teemaisen kilpailun viisi finalistityötä ovat esillä Habitaressa 7.-11.9.

Messukeskuksen ja Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun järjestämän kilpailun teemana oli Keko, joka viittaa monista pienistä yksinkertaisista osista ja elementeistä koottuun tilaan tai teokseen ja työhön, joka syntyy ihmisten yhteistyöstä ja kerää heidät yhteen nauttimaan työnsä tuloksista.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.