Sweco-stipendi opiskelija Jussi Tammiselle

Sweco haluaa kannustaa opiskelijoita rakennetekniikan opiskeluun ja töihin suunnittelualalle.
Johtaja Atte Leppänen ojensi 1000 euron arvoisen Sweco-stipendin Aalto-yliopiston opiskelija Jussi Tammiselle.

Kolmannen vuoden opiskelija Jussi Tammisen itsenäisyyspäivän jälkeinen torstai alkoi iloisissa merkeissä, kun hän vastaanotti Swecon järjestämässä aamiaistilaisuudessa 1000 euron arvoisen Sweco-stipendin.

Ensimmäistä kertaa jaettu Sweco-stipendi on osa Swecon ja Aalto-yliopiston rakennustekniikan laitoksen välistä yhteistyötä.

”Haluamme olla mukana kannustamassa opiskelijoita rakennetekniikan opiskeluun. Haluamme vaikuttaa siihen, että opiskelijat pitäisivät suunnittelualaa tulevaisuuden uramahdollisuutena”, Swecon liiketoiminnan kehitysjohtaja Atte Leppänen kertoo stipendin ja yhteistyön taustoista.

Rakennustekniikan laitoksen johtaja professori Jari Puttosen mielestä yritysten läsnäololla yliopiston tiloissa on suuri merkitys. ”Yritysyhteistyö merkitsee paljon yliopistoille. Jotta lahjakkaita opiskelijoita saadaan suunnittelualalle, on yritysten tärkeää olla näkyvästi esillä myös yliopistolla.”

Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiön toiminnanjohtaja Ella Binghamin mukaan stipendin jakaminen nimenomaan kolmannen vuoden opiskelijalle on poikkeuksellista. ”Stipendejä jaetaan yleensä jatko-opintoihin tai opinnäytetöihin. On mahtavaa, että Sweco on päättänyt huomioida nimenomaan kandidaattivaiheen opiskelijoita.”

Kone- ja rakennustekniikkaa pääaineenaan opiskelevalle Jussi Tammiselle stipendi on kannustin tuleviin opintoihin. ”Olin tosi iloinen kuullessani, että minut on valittu Sweco-stipendin saajaksi.”

Stipendi jaettiin 7.12.2017 Aalto-yliopistolla. Swecon asiantuntijoiden iloinen ja rento esiintyminen teki Jussiin vaikutuksen. ”Swecolaiset ovat erittäin helposti lähestyttäviä verkostoitujia ja heillä on mukava ja positiivinen tapa lähestyä opiskelijoita.”

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Koos Zevenhoven ja Sebastian Szyller palkintotilaisuudessa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Perustieteiden korkeakoulun 2023 parhaat väitöskirjat ja diplomityöt on palkittu

Palkittuja väitöskirjoja on Perustieteiden korkeakoulussa tänä vuonna seitsemän. Diplomitöitä palkittiin viisi.
Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.