Suunnitelma kriisialueiden kouluympäristöistä sai Lappset Groupin stipendin

Jenny Asanti arkkitehtuurin laitokselta on saanut vuoden 2014 LAPPSET-Group Oyj:n stipendin maisema-arkkitehtuurin diplomityöstään.

Asantin diplomityö ’A Design Manual for Resilient School Grounds’ on opas kriisi- ja kehitysalueiden kouluympäristöjen suunnittelusta.

Työ on tehty yhteistyössä Kirkon ulkomaanavun kanssa, arkkitehti Pasi Aaltosen ohjauksessa.

Diplomityö osoittaa, kuinka koulujen ulkoalueiden suunnittelu on usein laiminlyöty eikä aiheesta ei löydy juuri ohjeistusta. Helppolukuinen ja selkeästi kuvitettu opas paikkaa tätä puutetta. Se tuo selkeästi esille koulupihojen yhteisöllisen merkityksen ympäristövalistuksen ja kestävien toimintatapojen välittäjänä katastrofiolosuhteissa. Opas tarjoaa käytännöllisiä esimerkkejä toteuttaa toimivia koulupihoja osana yhteisöjen selviytymis- ja toipumisprosessia.

Diplomityö on lähtökohdiltaan puhutteleva, lähestymistavaltaan humanitäärinen ja antaumuksella tehty esitys, joka avartaa maisema-arkkitehdin tehtäväkenttää kansainvälisessä kontekstissa.

Lappset Group Oyj myöntää vuosittain stipendin palkintona parhaalle maisema-arkkitehtuurin diplomityölle.

Lisää tästä aiheesta

Aalto Thesis is a multidisciplinary program for making the master's thesis.
Yhteistyö, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto Thesis -ohjelma: Monitieteistä yhteistyötä ja työelämärelevanssia vahvistamassa

Aalto Thesis -ohjelma on ainutlaatuinen mahdollisuus toteuttaa maisterin opinnäytetyö todelliselle työelämän organisaatiolle osana monitieteistä projektia elämiseen tarkoitetun apurahan turvin.
Accountorille räätälöidyn opiskelijaprojektin tiimi
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat tutkivat taloushallinnon ohjelmistojen automaatiomahdollisuuksia

Accountorille tehdystä toimeksiannosta syntyi ohjelmistojen automaatiokyvykkyyksiä arvioiva mittaristo.
Yliopistonlehtori Panu Erästö. Kuva: Terhi Ollikainen / Aalto-yliopisto
Opinnot Julkaistu:

Yliopistonlehtori Panu Erästö on digitalisoinut tilastotieteen peruskurssien opiskelua

Opetusvideot näyttävät, miten esimerkiksi Excel toimii, jolloin siihen ei tarvitse käyttää aikaa luokassa.
Kuva: Sanna Lehto
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Miten katkaista haavoittuvaisuusketju

Claudia Garduño ja AaltoLAB Mexico selvittivät, kuinka empatian, tiiviin kuuntelemisen ja muotoiluajattelun avulla voidaan löytää alkuperäisyhteisön keskeisimmät ongelmat.
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu