Suunnitelma kriisialueiden kouluympäristöistä sai Lappset Groupin stipendin

Jenny Asanti arkkitehtuurin laitokselta on saanut vuoden 2014 LAPPSET-Group Oyj:n stipendin maisema-arkkitehtuurin diplomityöstään.

Asantin diplomityö ’A Design Manual for Resilient School Grounds’ on opas kriisi- ja kehitysalueiden kouluympäristöjen suunnittelusta.

Työ on tehty yhteistyössä Kirkon ulkomaanavun kanssa, arkkitehti Pasi Aaltosen ohjauksessa.

Diplomityö osoittaa, kuinka koulujen ulkoalueiden suunnittelu on usein laiminlyöty eikä aiheesta ei löydy juuri ohjeistusta. Helppolukuinen ja selkeästi kuvitettu opas paikkaa tätä puutetta. Se tuo selkeästi esille koulupihojen yhteisöllisen merkityksen ympäristövalistuksen ja kestävien toimintatapojen välittäjänä katastrofiolosuhteissa. Opas tarjoaa käytännöllisiä esimerkkejä toteuttaa toimivia koulupihoja osana yhteisöjen selviytymis- ja toipumisprosessia.

Diplomityö on lähtökohdiltaan puhutteleva, lähestymistavaltaan humanitäärinen ja antaumuksella tehty esitys, joka avartaa maisema-arkkitehdin tehtäväkenttää kansainvälisessä kontekstissa.

Lappset Group Oyj myöntää vuosittain stipendin palkintona parhaalle maisema-arkkitehtuurin diplomityölle.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan