Suomen suurin ICT-alan rekrytointitapahtuma tulee taas

TalentIT 2017 -tapahtumaan 2.11. on tulossa yli sata näytteilleasettajaa.

Aika: torstai 2. marraskuuta 2017 klo 11.00–17.00
Paikka: Otahalli, Otaranta 6, Espoo

Aalto-yliopiston järjestämä rekrytointitapahtuma TalentIT 2017 vastaa ICT-alan työvoimapulaan tuomalla yhteen alan opiskelijoita ja yrityksiä. Messut ovat tänä vuonna suuremmat kuin koskaan: paikalle tulee yli 100 näytteilleasettajaa. Isojen konsernien lisäksi mukana on myös paljon pk-yrityksiä, erityisesti kotimaisia kasvu- ja vientiyrityksiä, jotka suuntaavat tuotteensa ja palvelunsa globaaleille markkinoille.

Digitalisaatio on lisännyt vauhdilla korkeakoulutettujen ICT-alan asiantuntijoiden tarvetta, ja toimialarajojen muuttuminen työtehtävien kirjoa. Aalto-yliopiston monipuolisista osaajista ollaankin kiinnostuneita myös kansainvälisesti, ja messuilla nähdään myös ulkomaisia näyttelyosastoja muun muassa Norjasta ja Japanista.

”Kansainvälistä tieto- ja viestintätekniikan opetusta on kehitetty Aallossa määrätietoisesti yli vuosikymmenen ajan. Tulevaisuudessa meidän on tehtävä yhä enemmän yhteistyötä yritysten kanssa, jotta voimme houkutella parhaita lahjakkuuksia Suomeen”, sanoo professori Petri Vuorimaa tietotekniikan laitokselta.

Messujen sisältö on monipuolinen

Aalto-yliopisto panostaa voimakkaasti opiskelijoiden laadukkaaseen työllistymiseen ja sen tukemiseen, ja TalentIT 2017 -messuille onkin nyt avattu aiempaa useampia opiskelijoiden työnhakuun, osaamisen esittelyyn ja työelämätaitojen sparraukseen keskittyviä klinikoita.

Myös 20 vuotta täyttävän tapahtuman ohjelmaa on muokattu monipuolisemmaksi esimerkiksi Aalto in the Game -pelidemoalueella ja livekoodauskilpailulla. Messuilla käytävässä Live Game Dev Showdown -opiskelijakilpailun finaalissa kisataan peliosaajien taituruudesta tiiviissä ja viihteellisessä muodossa. Kilpailun finalistit näyttävät alle 30 minuutissa yleisölle muun muassa, miten ohjelmakoodi luo vuorovaikutusta ja miten digitaalinen maalaus syntyy taiteilijan siveltimestä. Tilaisuus on klo 14–16 Otahallin Aalto-salissa, ja se on avoin kaikille.

Tervetuloa TalentIT 2017 -messuille! Vapaa pääsy.

Lisätietoja:
Riitta Kontio
TalentIT Fair, Project Manager
p. 050 550 2066
talentit.aalto.fi, facebook.com/TalentITFair, #TalentIT2017
Aalto-yliopisto, Kumppanuudet ja yritysyhteistyö

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.