Suomen itsenäisyyden juhlavuotena myös Aalto-yliopisto juhlii osaamistaan näyttävästi

Aalto Festival tuo makupaloja ylioppilaskunnan järjestämään Aalto Open Air -kaupunginosajuhlaan 19.4. Festivaali on käynnissä toukokuun ajan.
Aalto Festival

Aalto Festival valtaa jälleen pääkaupunkiseudun toukokuun ajaksi. Yleisöllä on mahdollisuus kokea yliopiston korkeakoulujen eri alojen tilaisuuksia, näyttelyitä, luentoja ja gaaloja – tavoittelemme festivaaleille yhteensä sataa eri tapahtumaa.

"Olen todella ylpeä festivaalista, ja tänä vuonna on ollut erityisen hienoa nähdä kuinka vahvalla panoksella kaikki korkeakoulumme ovat osallistuneet siihen monenlaisilla tapahtumilla, kuten esimerkiksi monitieteellinen ja innovatiivinen Sensual Mathematics -näyttely (8.5.) ja tuotekehityksen alalla jo legendaarinen Product Design Gala -päivä (19.5.)", kertoo taiteiden ja luovien käytäntöjen kokonaisuudesta vastaava vararehtori Anna Valtonen.

"Lisäksi kaikkien aikojen ensimmäinen Sähkötekniikan korkeakoulun residenssitaiteilija esittäytyy toukokuussa Aalto Festivalin aikana. Tämä onkin hieno tilaisuus astua ulos omalta mukavuusalueelta ja kokeilla jotain uutta", kehottaa Anna Valtonen.

Aalto Open Air on Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) ensimmäistä kertaa järjestämä tapahtuma, jossa esiintyvät Boston Promenade, Don Johnson Big Band, Toot Toot ja Ruudolf & Karri Koira. Konsertti järjestetään yhdessä April Jazzin kanssa.

Musiikin lisäksi Aalto Open Air -iltaan sisältyy työpajoja, elokuvaesityksiä, galleriakävely sekä uudessa Harald Herlin -oppimiskeskuksessa järjestettäviä demoja ja esittelyjä. Tapahtumassa voi tutustua myös muihin Aalto Festivalin tapahtumiin ja nauttia ruokarekkojen tarjonnasta.

Tämän vuoden Aalto Festivalin tarjontaan voi sukeltaa mobiilisovelluksen avulla, joka on ladattavissa 19. huhtikuuta lähtien. Sovellus esittelee toukokuun kaikki tapahtumat ja tarjoaa lisätietoa muun muassa muotoilun laitoksen vuosittaisesta muotinäytöksestä (17.5.), TOKYOn kevätmyyjäisistä (20.5.), Sähköpaja-kurssin näytöksestä (22.5.), Visualizing Knowledge -seminaarista (29.5.) ja monista muista erilaisista taide- ja tiedetapahtumista.

"On todella vaikeaa poimia mukaan kaikkea yliopistossamme tehtävää hienoa työtä, ja jotta voisimme esitellä kaiken, festivaalin olisi jatkuttava ympäri vuoden. Mutta toivomme, että tämän kerran vuodessa kuukauden kestävän katsauksen ansiosta yleisöllä on tilaisuus nähdä yliopistomme parhaimmistoa", sanoo Anna Valtonen.

Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan AYY:n järjestää Aalto Open Air -tapahtuman Otaniemessä Alvarin aukiolla 19. huhtikuuta klo 16–22.

Aalto Festival järjestetään 2.–31.5.2017.

#aaltofestival  #aaltoopenair  #suomi100

Lisätietoja:

Eeva Mäkinen, koordinaattori
[email protected],

aaltofestival.fi-verkkosivut
19.4. alkaen lataamalla mobiilisovellus "Aalto Festival" Android- tai iOS -laitteille
Aalto-yliopisto ja Suomi 100 -hankkeet (aalto.fi/suomi100)

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.