Suomen Ekonomit lahjoittaa Kauppakorkeakoululle 160 000 euroa

Lahjoitus on kohdennettu kauppatieteiden osaamisen monipuolistumiseen ja tieteenalan jatkuvaan kehitystyöhön.
Aalto logo. Photo: Mikko Raskinen
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Suomen Ekonomit lahjoittaa Aalto-yliopiston kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen 160 000 euroa. Myös Suomen muut kauppatieteellisen alan yliopistot saivat lahjoituksen. Kokonaislahjoitussumma miljoona euroa jaettiin yliopistoille suhteutettuna suoritettujen kauppatieteen alan maisterintutkintojen määrään.

”Kauppatieteet ovat avainasemassa, kun ratkotaan esimerkiksi ilmastonmuutokseen tai väestön ikääntymiseen liittyviä ongelmia. Kauppatieteiden osaajat ja tutkijat tarjoavat avaimia monien kriisien ratkaisuihin niin suomalaisessa yhteiskunnassa kuin globaalisti. Haluamme myös tukea opiskelijoiden jaksamista ja hyvinvointia. Opiskelijat ovat tulevaisuuden voimavara”, sanoo Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari.

Dekaani Timo Korkeamäki kiittää lahjoituksesta Suomen Ekonomeja, Kauppakorkeakoulun pitkäaikaista tukijaa. ”Sekä Ekonomien että Kauppakorkeakoulun yhteisenä tavoitteena on korkeatasoisen kauppatieteellisen osaamisen edistäminen, ja kiitän lämpimästi lahjoituksesta siihen. On ollut ilo tehdä tiivistä yhteistyötä Ekonomien kanssa. Viime aikoina esimerkiksi viestintäyhteistyö Helsingin Ekonomien (HEKO) jäsenlehdessä on ollut merkityksellistä. Olemme myös mielellään ottaneet vastaan ekonomiryhmiä, jotka ovat olleet kiinnostuneita tutustumaan Kauppakorkeakoulun uudehkoihin tiloihin Ekonominaukio 1:ssä Otaniemessä.”

Lisätietoja:
Timo Korkeamäki
dekaani, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Suomen Ekonomien yhteyshenkilö:
Mika Parkkari
koulutuspolitiikan erityisasiantuntija
p. +358400802145

Lahjoittamiseen liittyviä uutisia ja lahjoittajatarinoita

palkalaskija

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu käytettäväksi Nokian Renkaiden ja Jukka Moision stipendeinä ulkomaisiin vaihto-ohjelmiin lähteville maisteriopiskelijoille.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Jude Kokkonen. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Aito verkostoituminen on ihmisen kohtaamista ihmisenä

Kauppakorkeakoulun alumnille Jude Kokkoselle ihmiset ja yhdessä tekeminen ovat sydämenasia.
Dekaani Timo Korkeamäki ja Abacus-lahjoittajaseinäteos
Yliopisto Julkaistu:

Tukijat huomioidaan eri tavoin Kauppakorkeakoulun rakennuksissa

Kauppakorkeakoulussa ollaan kiitollisia lahjoituksista, joilla yksityishenkilöt ja organisaatiot haluavat tukea koulun toimintaa.

Neljä iloista henkilöä juo kahvia ulkona ja heiluttaa kameralle.j
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Kahvia kiltahuoneella ja chattia Telegramissa – Pienet teot voivat auttaa psykologisesti turvallisen ilmapiirin luomisessa

Psykologisen turvallisuuden luominen ei ole pelkästään hyödyllistä – se on elintärkeää.
palkalaskija

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Alumnitarina: Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.