Suomen Ekonomit lahjoittaa Kauppakorkeakoululle 160 000 euroa

Lahjoitus on kohdennettu kauppatieteiden osaamisen monipuolistumiseen ja tieteenalan jatkuvaan kehitystyöhön.
Aalto logo. Photo: Mikko Raskinen
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Suomen Ekonomit lahjoittaa Aalto-yliopiston kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen 160 000 euroa. Myös Suomen muut kauppatieteellisen alan yliopistot saivat lahjoituksen. Kokonaislahjoitussumma miljoona euroa jaettiin yliopistoille suhteutettuna suoritettujen kauppatieteen alan maisterintutkintojen määrään.

”Kauppatieteet ovat avainasemassa, kun ratkotaan esimerkiksi ilmastonmuutokseen tai väestön ikääntymiseen liittyviä ongelmia. Kauppatieteiden osaajat ja tutkijat tarjoavat avaimia monien kriisien ratkaisuihin niin suomalaisessa yhteiskunnassa kuin globaalisti. Haluamme myös tukea opiskelijoiden jaksamista ja hyvinvointia. Opiskelijat ovat tulevaisuuden voimavara”, sanoo Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari.

Dekaani Timo Korkeamäki kiittää lahjoituksesta Suomen Ekonomeja, Kauppakorkeakoulun pitkäaikaista tukijaa. ”Sekä Ekonomien että Kauppakorkeakoulun yhteisenä tavoitteena on korkeatasoisen kauppatieteellisen osaamisen edistäminen, ja kiitän lämpimästi lahjoituksesta siihen. On ollut ilo tehdä tiivistä yhteistyötä Ekonomien kanssa. Viime aikoina esimerkiksi viestintäyhteistyö Helsingin Ekonomien (HEKO) jäsenlehdessä on ollut merkityksellistä. Olemme myös mielellään ottaneet vastaan ekonomiryhmiä, jotka ovat olleet kiinnostuneita tutustumaan Kauppakorkeakoulun uudehkoihin tiloihin Ekonominaukio 1:ssä Otaniemessä.”

Lisätietoja:
Timo Korkeamäki
dekaani, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Suomen Ekonomien yhteyshenkilö:
Mika Parkkari
koulutuspolitiikan erityisasiantuntija
p. +358400802145

Lahjoittamiseen liittyviä uutisia ja lahjoittajatarinoita

Antti ja Susanne Suhonen
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppiksessa oli jo meidän aikanamme todella hyvä henki ja tekemisen meininki

Antti ja Susanne Suhonen haluavat lahjoittamalla tukea Suomen menestystä kovassa kansainvälisessä kilpailussa.
palkalaskija
Yliopisto Julkaistu:

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu käytettäväksi Nokian Renkaiden ja Jukka Moision stipendeinä ulkomaisiin vaihto-ohjelmiin lähteville maisteriopiskelijoille.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Jude Kokkonen. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Aito verkostoituminen on ihmisen kohtaamista ihmisenä

Kauppakorkeakoulun alumnille Jude Kokkoselle ihmiset ja yhdessä tekeminen ovat sydämenasia.
URL kopioitu

Kolme iloista opiskelijaa istuu portailla ja yksi opiskelija näyttää läppäriltään jotain muille.
Yliopisto Julkaistu:

Muuttuva työ ohjaa organisaatioita panostamaan jatkuvaan oppimiseen ja kestävyysajatteluun

Minkälaisia haasteita työn muutos aiheuttaa yksilöille ja organisaatioille? Miten varmistaa, että yksilöt jaksavat työelämässä muutoksen keskellä ja miten hallita muutosta niin, että se tapahtuu kestävästi?

Teksti pohjautuu Aalto-yliopiston lehtorin ja Future of Work -tutkimusohjelman johtajan Hertta Vuorenmaan asiantuntijapuheenvuoroon, joka kuultiin FITechin Muuttuva työ, muuttuvat osaamistarpeet -webinaarissa 5.9.2024.
kuva Simo Routarinteestä värikkäällä taustalla
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Arvostava kohtaaminen – tule mukaan vuorovaikutteiseen ryhmävalmennukseen

Kaikille aaltolaisille avoin, täysin uudenlainen valmennus käynnistyy 7.10. Osallistujana saat työkaluja arvostavaan ja rakentavaan kohtaamiseen niin työssäsi kuin opiskelussasi.
Emma Kemppainen Aallon kampuksella
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Emma Kemppinen: Puolijohdeteollisuus tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä teollisuudessa että akateemisella puolella

Emma pääsi kesätöihin tutkimusryhmään puolijohdeteollisuuden yritysten lahjoitusten ansiosta. Kesätyöpaikka vahvisti hänen kiinnostustaan alaa kohtaan.
kuva juoksijoista joilla koira mukana rantaraitilla
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Vielä ehdit ilmoittautua Aalto Walk & Run -liikuntatapahtumaan 21.9.2024

Tule mukaan koko Aalto-yhteisön ilmaiseen liikuntatapahtumaan. Tänä vuonna uutuutena viiden kilometrin kävely Aalto Walk!