Suomen 3D-tulostuspalkinnon suunnittelukilpailu

Kaikille avoimen kilpailun tavoitteena on suunnitella Suomen 3D-tulostuspalkinto -kilpailun kiertopalkinto.
3D

Suunnittelukilpailussa estsitään näyttävää, yksilöllistä kiertopalkintoa, joka kuvastaa 3D-tulostuksen mahdollistamaa muutosta valmistustekniikoissa. Kilpailun tuomaristo kiinnittää arvioinneissaan erityisesti huomiota, muotoiluun, innovatiivisuuteen ja tulostettavuuteen.

Kiertopalkinnon koko ja materiaalia on vapaasti valittavissa. Kilpailun järjestäjä varaa kuitenkin oikeuden muutoksiin, jos tulostus sitä vaatii. Kiertopalkinto tullaan kiinnittämään jalustaan, johon lisätään Suomen 3D -tulostuspalkinnon voittajien nimilaatat. Voittaneesta suunnitelmasta tehdään 3D-tuloste.

Kilpailuun osallistutaan digitaalisella 3D-mallilla, joka lähetetään sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Sähköpostin liitteenä tulee olla 3D-malli stl-muodossa. Kilpailuehdotukset eivät saa olla aikaisemmin julkaistuja. Kilpailu päättyy 8.10.2021 klo 16.00.

Tuomaristo valitsee voittajan 20.10.2021 mennessä. Osallistuneille tiedotetaan tuloksista välittömästi tuomariston päätöksen jälkeen ja voittaja julkistetaan Teknologia 2021 -messuilla. Tuomaristoon kuuluvat Mika Salmi (Aalto-yliopisto), Miikka Westman (Kalevala Koru), Jarmo Kastell (Delva) ja Johannes Karjalainen (AMEXCI). Suunnittelukilpailun voittaja saa 500 euron palkinnon, josta tulee maksaa vero oman veroprosenttinsa mukaan.

Kilpailun järjestää Finnish Additive Manufacturing Association, FAMA. Kilpailun voittaja luovuttaa mallin ja ehdotukseen liittyvät oikeudet FAMAlle. Osallistumisellaan kilpailija osoittaa hyväksyvänsä kilpailun säännöt.

Kilpailuun liittyvät kysymykset ja lisätietoja 30.9. mennessä sähköpostilla [email protected]

Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Aalto ARTSin vuosikatselmuksen aluksi nähtiin Radical Creatives dokumenttielokuva
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vuosikatselmus loi katsauksen viime vuoteen

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuosikatselmuksessa 13. maaliskuuta peilattiin edellisen vuoden tapahtumia ja kohokohtia. Tilaisuudessa jaettiin myös tunnustuksia vuoden tekijöille ja nimettiin Vuoden alumni.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun työelämäprofessori Iivo Vehviläinen ulkona metsässä.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Taloustieteilijä: Vesivoiman luonnonvaravero toisi tuloja ja parantaisi ympäristön tilaa

Luonnonvaravero olisi keino ohjata ympäristönsuojelusta aiheutuvia kuluja niin, etteivät ne koituisi yksin sähkönkuluttajien kontolle.