Strategiatyö jatkui yhteisötilaisuudessa 27.3. – Katso materiaalit ja tarkista, miten voit olla mukana jatkossakin

Järjestyksessä toinen strategiaiheinen yhteisötilaisuus – Aalto-yliopisto 3.0 – Opetus, kestävä kehitys ja infrastruktuurit – kokosi 27.3. noin 200 aaltolaista Oppismiskeskukseen yhteisön ensimmäisessä tilaisuudessa keskeisiksi valitseman kolmen teeman ympärille.
Lumi Ketola ja Petri Suomala strategian yhteisötilaisuudessa 27.3.2019, kuva Mikko Raskinen
Opiskelija Lumi Ketola ja opetuksen vararehtori Petri Suomala johdattivat yhteisötilaisuudessa opetukseen liittyvistä keskeisistä kysymyksistä.

Tilaisuuden alussa rehtori Ilkka Niemelä teki katsauksen strategiatyön etenemiseen. Valmistelutyössä on viime vuonna alkaneesta taustoittamisesta ja oivallusten etsimisestä edetty löydettyjen asioiden työstämiseen. Tänä vuonna keskitytään erityisesti tulevaisuuteemme liittyvien keskeisten peruspilareiden ja valintojen määrittelyyn.

Rehtori kiitti aaltolaisia aktiivisesta osallistumisesta; yhteisöltä tuli syksyn aikana lähes 700 kysymystä, joihin tammikuun yhteisessä tilaisuudessa esitettiin yli 1300 vastausta.

Tilaisuuden kolmesta teemasta alustivat opetuksen vararehtori Petri Suomala yhdessä opiskelija Lumi Ketolan kanssa, tutkimuksen vararehtori Ossi Naukkarinen professori Minna Halmeen ja erityisasiantuntija  Meri Löyttyniemen kanssa sekä infrastruktuurien osalta professori Jukka Seppälä ja asiantuntija Mikko Mikkola.

Löydät tilaisuuden kaikki esitykset aalto.fi/3.0-sivuston Materiaalit-sivulta (vaatii kirjautumisen).

Videotaltioinnit tilaisuuden puheenvuoroista löytyvät uutisen lopusta.

Yhteisömme aktiivinen osallistuminen valmistelutyöhön on meille valtava voimavara, ja sillä on iso merkitys myös jatkossa.

Ilkka Niemelä, rehtori

Näin vaikutat strategian valmistelussa jatkossakin

Strategiatyö on osana yliopiston normaalia suunnitteluprosessia kaikissa yksiköissä. Lisäksi voit vaikuttaa strategian valmistelussa monin eri tavoin:

Opetus, kestävä kehitys ja infrastruktuurit: Tuo näkemyksesi teemoihin vastaamalla verkossa viimeistään maanantaina 1.4. Vastaamaan pääset alla olevista linkeistä.

Opetus

Kestävä kehitys

Infrastruktuurit

Lähetä viesti [email protected] jos haluat mukaan kestävän kehityksen strategiatyöhön (perjantaina 3.5. klo 10-12): [email protected].

Arvot – anna tukesi nykyisille arvoillemme tai ehdota uusia: Vastaa verkossa (vaatii kirjautumisen).

Arvoihin voit ottaa kantaa myös huhtikuun alkupuolella kampukselle tulevalla äänestysständillä.

Kaikki vastauslomakkeet ovat englanniksi, mutta voit vastata myös suomeksi tai ruotsiksi.

Aalto-yliopiston strategiaportaali: Huhtikuussa avautuu vuorovaikutteinen strategiasivusto, jossa voit ehdottaa valintoja keskeisiin strategisiin kysymyksiin ja osallistua keskusteluun. Asiasta kerrotaan lisää huhtikuun puolella.

Yhteisötilaisuus 21.5.2019: Merkitsethän ajankohdan kalenteriisi jo nyt! Lisätietoa saat sisäisistä viestintäkanavistamme tuonnempana. Ehdota aihetta seuraavaan tapahtumaan sli.do:ssa tunnisteella #aaltostrategy.

aalto.fi/3.0

Kuvat: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.