Strategian valmistelu etenee viimeistelyvaiheeseen

Lokakuun työpajoissa työstetään tunnistettujen kehittämisalueiden painotuksia ja valintoja. Osallistuthan – voit edelleen vaikuttaa!
People at Aalto University strategy bazaar, September 2019, photo Mikko Raskinen

Artikkelia on muokattu 26.9. klo 13.30: Lisätty tilaisuuden tallenne.

****
Iso joukko aaltolaisia kokoontui jälleen valmistelemaan tulevaa strategiaa 18. syyskuuta Kauppakorkeakoululle. Rehtori Ilkka Niemelä kiitti aaltolaisia aktiivisesta osallistumisesta ja kertasi strategiatyön vaiheet ja välietapit.

Kevään työskentelyn tuloksena olemme määritelleet pitkän aikavälin suuntaviivat, hahmottaneet keskeiset strategiset kysymykset ja hakeneet mahdollisia vastauksia niihin. Yliopistomme kulmakivistä – tarkoituksestamme, arvoistamme ja tavoistamme toimia – on jo yhteisössämme hyvinkin vahva yksimielisyys. Olemme myös tunnistaneet alueet, joita tulee kehittää ja joilla haluamme nousta seuraavalle tasolle. Nyt viimeistelyvaiheessa loka-marraskuun aikana keskitymme kirkastamaan painotuksia ja valintoja näillä kehittämisalueilla sekä sitä, mitä ne tarkoittavat yliopistomme perustan – ihmisten, johtamisen, rahoituksen, palvelujen ja infran – kannalta.

”Kevään prosessissa näkyi selvästi yhteisömme vahva sitoutuminen kestävän tulevaisuuden luomiseen. Aiemmin yhdessä tunnistamamme avainkysymykset tarjoavat yhdessä mietityn pohjan löytää avaimet menestykseemme tulevaisuudessa. Nyt valmisteilla olevat kehittämisen painopisteet ovat tärkeä pohdinnan paikka ja toivon yhteisömme aktiivista osallistumista myös tähän strategian valmistelun vaiheeseen”, sanoo Ilkka Niemelä.

Aalto strategy, Focus of development slide at the community event 18 September 2019
Lokakuun työpajoissa keskitytään kirkastamaan painotuksia ja valintoja yllä olevilla kehittämisalueilla. Katso yhteisötilaisuuden koko esitys Aalto-yliopisto 3.0-sivustolta.

Jaa näkemyksesi painotuksista lokakuun aikana

Nyt on aika kartoittaa yhteisön näkemyksiä esitettyjen kehittämisalueisiin ja niiden painotuksiin ja valintoihin. Voit osallistua monin tavoin:

• Aiheesta järjestetään lokakuussa työpajoja laitoksilla, ohjelmissa ja palveluissa. Jaa näkemyksesi osallistumalla työpajoihin.
  • Osallistu keskusteluun vakiintuneilla keskusteluareenoilla, kuten johto- ja ohjausryhmissä, muissa kokouksissa ja vapaamuotoisissa tapaamisissa.
  • Vastaa sinua erityisesti kiinnostaviin avainkysymyksiin strategiaportaalissa (englanniksi). Keskustele tiimisi kanssa ja vastatkaa yhdessä tai toimi itsenäisesti – kaikkia näkemyksiä arvostetaan. Huomaathan, että 18.9. yhteisötilaisuuden PowerPoint-esityksessä olevat Q2–Q14 viittaavat strategiaportaalin 14 kysymykseen.
  • Tuoreimmat strategiamateriaalit löydät aina verkosta Aalto-yliopisto 3.0 -sivustolta (englanniksi).

Hallitus päättää strategiasta marraskuussa, ja tältä pohjalta valmistellaan toimintamme pitkän tähtäimen suunnitelmat ensi kevään aikana osana yliopiston vuosittaista suunnitteluprosessia. Toiminta näiden suunnitelmien mukaisesti alkaa täysimittaisesti vuonna 2021.

8.1.2020 vietämme Aalto-yliopiston 10-vuotisjuhlia Dipolissa – merkitsethän ajankohdan kalenteriisi jo nyt!

Katso alta tilaisuuden tallenne sekä tunnelmia tilaisuudesta kuvina ja videona! Tallenne sisältää myös Tomi Luukkolan opiskelijapuheenvuoron ja Aaltoesistä kertovan videon (kohdassa 17:00 - ).

Tapahtuman tallennevideo: Aalto Studios

Kuvat ja tunnelmavideo: Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto

URL kopioitu

Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.