Solve the SDGs -hackathon pyrkii muuttamaan maailmaa 48 tunnissa

Aalto Ventures Program ja Junction yhdistivät voimansa luodakseen Solve the SDGs -tapahtuman — online-hackathonin, jossa tiimit työskentelevät yhdessä maailmanluokan mentorien ja yritysmaailman edustajien kanssa ratkoakseen merkityksellisiä kestävään kehitykseen liittyvä ongelmia.
Solve the SDGs by AVP and Junction, 18–20 September

Kestävän kehityksen tavoitteet (Sustainable Development Goals, SDGs) ovat YK:n määrittelemiä tavoitteita kestävämmän tulevaisuuden rakentamiseen. Tavoitteet keskittyvät kaikkein vaikeimpien globaalien ongelmien ratkaisemiseen. Aalto-yliopisto on ensimmäinen suomalainen ylipisto, joka on allekirjoittanut globaalin Sustainability Development Goals Accordin. Tätä tapahtumaa varten yliopiston yrittäjyysohjelma Aalto Ventures Program lyöttäytyi yhteen Junction-yhteisön kanssa muodostaakseen ratkaisuja muutamaan näistä kestävän kehityksen tavoitteista.

Solve the SDGs on verkon yli tapahtuva hackathon, jossa tiimit työskentelevät yhdessä huippuluokan mentorien kanssa kestävyyteen liittyvien ongelmien parissa. Hackathon on avoin osallistujille riippumatta opintotaustasta tai kokemustasosta; aiempi kokemus hackathoneista ei ole tarpeen. Ratkaisut voivat olla muunkinlaisia kuin teknisiä, joten kuka tahansa voi osallistua ongelmanratkaisuun. Tiimit esittävät lopulliset ideansa kahden minuutin videoilla sunnuntaina 20.9.

Alustavat haasteet:

• Kotiväkivalta

• Kyberkiusaaminen

• Etäoppiminen

• Etälääkitys

• Kestävät kaupungit ja yhteisöt

• Sanitaatio kaikille

*partnerit yritysmaailmasta kullekin haasteelle julkaistaan myöhemmin

Jokaisesta haasteesta valitaan voittajatiimi koko hackathonin voittajan lisäksi. Tietoa palkinnoista, haastekumppaneista sekä mentoreista julkaistaan myöhemmin tapahtumasivulla.

Solve the SDGs -hackathonin ajatus on tuoda yhteen osaajia erilaisista taustoista ympäri maailmaa työskentelemään merkityksellisten ongelmien parissa. Jos suuren vaikutuksen tekeminen lyhyessä ajassa kiinnostaa, olet tervetullut osallistumaan.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: https://avp.aalto.fi/event/solve-the-sdgs/

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: