Sivuaineopintoja voi suorittaa myös Mikkelissä

Aallon sivuainemessut torstaina 10.3. Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä.
Kemian tekniikan opiskelijat Ville Parkkonen ja Taneli Rautio ovat opiskelleet sivuaineopintoja Mikkelin kampuksella.

Aalto-yliopistossa eri alojen opiskelijat sekoittuvat käytännössä. Kaksi tekniikan alan opiskelijaa, Ville Parkkonen ja Taneli Rautio, antoivat itselleen mahdollisuuden kurkistaa oman alansa ulkopuolelle ja lähtivät opiskelemaan International Business -sivuaineen Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampukselle. Ville ja Taneli ovat kolmannen vuosikurssin opiskelijoita Kemian tekniikan korkeakoulusta Otaniemestä. Sivuaineena he halusivat opiskella kuitenkin jotain ihan muuta ja niinpä he päätyivät Mikkeliin.

Villen ja Tanelin mukaan ulkomaiset professorit, jotka opettavat Mikkelissä, ovat olleet inspiroivia ja opetuksen laatu erittäin hyvä. Lisäksi nuoret miehet ovat oppineet hyvin liiketoiminnan teorioita, vaikkeivät olleet opiskelleet kauppatieteitä aiemmin. Pieni haaste kaksikolle on ollut pakollinen läsnäolo luennoilla. Molemmat heistä kirjoittavat parhaillaan kanditutkielmaansa ja myöntävät, että läsnäolo samaan aikaan sekä kandiseminaareissa Otaniemessä että luennoilla Mikkelissä on ollut hieman haasteellista. Hyvällä suunnittelulla sekin on kuitenkin ollut mahdollista.

– Suosittelemme tuleville Mikkelin kansainvälisen liiketoiminnan sivuaineopiskelijoille tarkkaa harkintaa sen suhteen, milloin mennä Mikkeliin. Koska Mikkelin kampus on suhteellisen pieni, monet kurssit järjestetään siellä vain kerran vuodessa. Näin ollen viisainta on mennä Mikkeliin silloin, kun siellä on tarjolla itselle kiinnostavimmat kurssit, Ville ja Taneli vinkkaavat.

Kaksikon mukaan pienellä kampuksella on helppo tutustua ihmisiin. Koska kaverukset olivat juuri palanneet vaihdosta ulkomailta, he ovat jatkaneet mielellään myös Mikkelissä ajanviettoa ulkomaalaisten opiskelijoiden kanssa. Myös asunto järjestyi helposti Mikkelin opiskelija-asuntojen, MOASin, kautta.

Tietoa International Business -sivuaineopinnoista (into.aalto.fi)

Teksti: Katariina Kulpakko BScBA14 opiskelija

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.