Sinan Aral – Ystävien näkemys vaikuttaa arvosteluihin

He havaitsivat, että jos ihmiset arvioivat vaikkapa ravintolan erittäin myönteisesti ja tämän ystävät näkivät tämän, ystävät arvostelivat ravintolan myönteisemmin kuin jos he eivät nähneet ystävän arvostelua. Jos taas ystävä arvosteli ravintolan kielteisesti, tällä ei ollut vastaavaa vaikutusta ystävien arvostelua.
Tällä on käytännön seurauksia. Jos vaikkapa yritys haluaa saada myönteisiä arvioita tuotteesta, sen kannattaa erityisesti alkuun kannustaa tuotteesta pitäviä arvioimaan tuotetta muille. Tilanne vaikuttaa myös huijausten vaikutusten poistamisen vaikeuteen. Jos yritys on itse kirjoittanut myönteisiä arvioita tuotteesta alkuun, niiden vaikutus säilyy helposti arvosteluissa, vaikka itse varsinainen myönteinen huijausviesti arvosteluista myöhemmin poistettaisiinkin.
Katso Aralin puhe tästä.
- Julkaistu:
- Päivitetty:
Lue lisää uutisia

Creative Demo Day -tapahtuma kokosi Aallon ja UniArtsin taiteen ja luovan teknologian innovaatioita Otaniemeen
Aalto Digital Creatives ja Uniarts Hubin esihautomo-ohjelmat yhdistivät voimansa Creative Demo Day -tapahtumassa Otaniemessä.
Uusi Osaamisen Aalloilla -podcast avaa vieraidensa tärkeimmät oivallukset ja opit elämän varrelta
Osaamisen Aalloilla on Aalto-yliopiston elämänlaajuisen oppimisen uusi podcast.
Opiskelija auttoi Maj ja Tor Nessling -säätiötä kehittämään kestävän kehityksen palkintogaalan asiakaspolkua
Sininen Pallo -tapahtuman myyntivalttien määrittely oli opiskelijan ensimmäisiä tehtäviä.