Signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitokselle Interspeech 2016 Best Student Paper Award

Puheteknologian kansainvälinen pääkonferenssi Interspeech järjestettiin syyskuussa San Franciscossa.

Puheteknologian kansainvälinen pääkonferenssi Interspeech järjestettiin San Franciscossa 8-12.9.2016. Järjestävänä organisaationa on ISCA (International Speech Communication Association). Konferenssissa pidettiin noin 800 esitystä, jotka olivat läpäisseet full-paper-arvion. Vertaisarvion hyväksymisprosentti oli n. 50 %. Konferenssissa palkittiin "Interspeech 2016 Best Student Paper Award" -palkinnolla kolme artikkelia.

Yksi palkituista oli Signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitoksen julkaisu "GlottDNN - A full-band glottal vocoder for statistical parametric speech synthesis", joka tehtiin yhteistyössä Edinburghin yliopiston kanssa. Tekijät ovat Manu Airaksinen, Bajibabu Bollepalli, Lauri Juvela, Zhizheng Wu, Simon King, Paavo Alku.

Onnea!

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.