Signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitokselle Interspeech 2016 Best Student Paper Award

Puheteknologian kansainvälinen pääkonferenssi Interspeech järjestettiin syyskuussa San Franciscossa.

Puheteknologian kansainvälinen pääkonferenssi Interspeech järjestettiin San Franciscossa 8-12.9.2016. Järjestävänä organisaationa on ISCA (International Speech Communication Association). Konferenssissa pidettiin noin 800 esitystä, jotka olivat läpäisseet full-paper-arvion. Vertaisarvion hyväksymisprosentti oli n. 50 %. Konferenssissa palkittiin "Interspeech 2016 Best Student Paper Award" -palkinnolla kolme artikkelia.

Yksi palkituista oli Signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitoksen julkaisu "GlottDNN - A full-band glottal vocoder for statistical parametric speech synthesis", joka tehtiin yhteistyössä Edinburghin yliopiston kanssa. Tekijät ovat Manu Airaksinen, Bajibabu Bollepalli, Lauri Juvela, Zhizheng Wu, Simon King, Paavo Alku.

Onnea!

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.