Sick Photographylle ICMA-palkinto

Valokuvaaja Maija Tammi voitti International Creative Media Awardin yhdessä Jesper Vuoren kanssa, joka suunnitteli Tammen väitöskirjan ulkoasun.
Sick Photography
Maija Tammi

”On hienoa, että akateeminen teos voi olla samaan aikaan myös visuaalisesti luova. Iso kiitos kuuluu Jesperille”, Tammi toteaa.

Kuvajournalistina toiminut Tammi on visuaalisen journalismin maisteri ja hän valmistui Aalto-yliopistosta taiteen tohtoriksi 2017. Väitöksessään ja teossarjaan ”Sick Photography. Representations of Sickness in Art Photography” Tammi tutkii, miten sairautta on käsitelty taidevalokuvauksessa ja etsii uusia tapoja sen käsittelyyn.

Tammen teokset ovat herättäneet huomiota ja kansainvälistä kiinnostusta. Tällä hetkellä valokuvaajalla on yksityisnäyttely Jarvis Dooney Galleryssä Berliinissä, ja yksi teos esillä National Portrait Galleryssa Lontoossa. Seuraavaksi hänen teoksiaan nähdään Kiasman kokoelmanäyttelyssä huhtikuussa.

Tammen töitä on ollut esillä Pariisissa, Berliinissä, Roomassa, Lontoossa, New Yorkissa ja Tokiossa. Hän on myös julkaissut kirjat Leftover/Removals (Kehrer Verlag, 2014), White Rabbit Fever (Bromide Books, 2017) ja Sick Photography (Aalto Arts Books, 2017).

Parhaillaan valokuvaaja työstää Volunteer 4 -nimistä teoskokonaisuutta, joka käsittelee tieteen tekemistä ja kuolevaisuuden sekä kuolemattomuuden teemoja. Teoksesta tulee kirja ja näyttely vuonna 2020.

Lisätietoja:

Palkittu valokuvaaja Maija Tammi etsii uusia tapoja käsitellä sairautta valokuvataiteessa

Maija Tammi yksi kolmesta ehdokkaasta National Portrait Galleryn muotokuvapalkinnon saajaksi

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.