Sami Itani aloittaa työelämäprofessorina Kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksella

Hänen erityisalueinaan ovat sosiokulttuurinen kestävyys, monimuotoisuus ja inkluusio.
PoP Sami Itani, Aalto BIZ. Kuva: Ilari Lahtinen
Sami Itani. Kuva: Ilari Lahtinen

Sami Itani aloittaa työelämäprofessorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksella 1.11.2021. Hänen erityisalueitaan ovat sosiokulttuurinen kestävyys, monimuotoisuus ja inkluusio.

Sami Itani on väitellyt tohtoriksi Aallossa vuonna 2016. Hän käsitteli väitöskirjassaan henkilöstöjohtamisen kehitystä monikansallisissa yrityksissä. Käytännön osaamista henkilöstöjohtamisesta Sami Itanilla on maailman suurimman henkilöstöpalveluyrityksen Adeccon Suomen HR-johtajan tehtävästä. Hän työskenteli Adecco Finland -konsernissa yhteensä viiden vuoden ajan ja toimi useassa johtoryhmätehtävässä, viimeisimpänä toimitusjohtajana.

Sami Itani on entinen maajoukkueyleisurheilija ja vuodesta 2019 alkaen hän on toiminut Suomen Urheiluliiton (SUL) puheenjohtajana. Hän on julkaissut merkittävillä kustantajilla kaksi kirjaa johtamisesta yrityksissä ja urheiluorganisaatioissa.

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.