Sähkötekniikan korkeakoulun ensimmäistä Family Day -tapahtumaa vietetään 15.9.2018

Ohjelmaa on tarjolla kaikenikäisille.
Lapsi kirjan kanssa_Aalto-yliopisto

Sähkötekniikan korkeakoulu järjestää henkilökunnalleen ja koulun alumneille perhepäivän lauantaina 15.9.2018 klo 13 –17. Ohjelmaa on tarjolla vauvasta vaariin. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Lapsille on työpajoja peräti 9 kappaletta, ja pajoissa tehdään muun muassa sitruunoista sähköä, tutustutaan sähkön ihmeelliseen maailmaan ja ohjelmoidaan Android-sovellus älypuhelimelle. Ohjelmassa on lisäksi tietoiskuja kouluun liittyvistä ajankohtaisista aiheista, kuten kyberturvallisuudesta, älytaloista ja avaruustekniikasta. Edelleen, kaikille sopivia yleisöesitelmiä on luvassa ainakin aiheista ”Kannattaako nyt ostaa sähköauto?” ja ”Laitetaan älypuhelimen tietoturva-asetukset kuntoon”. Perheen pienimmille ja miksei myös vanhemmillekin on tarjolla rakentelunurkkaus, jossa paperinukkien tapaan kootaan vaikkapa aurinkokello.

Samaa tilaisuutta markkinoidaan myös Helsingin, Espoon ja Kauniaisten lukiolaisille opinto-ohjaajineen, jotta hakijoita koulumme saataisiin lisää. Lukiolaisille on tarjolla tietoa kandidaatti- ja maisteriohjelmistamme sekä esillä on myös laitosten demo- ja esittelypisteet. Luonnollisesti lukiolaiset voivat osallistua myös tietoiskuihin ja miksei myös työpajoihinkin.

Paikalle tulee myös poliisi- ja paloautot, joihin kaikki voivat tutustua. Ja kaiken kruunaa täyssähköautojen koeajot, ja paikalla on noin 10 erimerkkistä ja -mallista autoa Teslasta Volkswageniin koeajettavina.

Tapahtumapaikkana ovat Maarintie 8:n tilat. Tapahtuman aikana tarjotaan kahvia ja teetä sekä pientä purtavaa kaikenikäisille. Lapsille on luvassa jäätelöä ja mehujääpuikkoja.

Tarkempi ohjelma ilmoittautumisineen julkaistaan elokuun 2018 puolivälissä, mutta lauantai 15.9.2018 kannattaa jo nyt merkitä perheen kalenteriin. Perhettä ei ole tarkemmin määritelty eli se voi tarkoittaa alumnia vanhempineen ja puolisoineen sekä lapsineen tai alumnia lapsenlapsineen tai jotain muuta kokoonpanoa, joka tulkitaan perheeksi. Tai voit tulla myös yksin.

Koska ohjelmaa ei vielä ole kokonaan lyöty lukkoon, kannattaa esittää ideoita alla olevalle yhdyshenkilölle.

Lisätietoa:

Seppo Saastamoinen
Perhepäivän koordinaattori
Alumni- ja yrityssuhdevastaava

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.