Sähkötekniikan korkeakoulun ensimmäistä Family Day -tapahtumaa vietetään 15.9.2018

Ohjelmaa on tarjolla kaikenikäisille.
Lapsi kirjan kanssa_Aalto-yliopisto

Sähkötekniikan korkeakoulu järjestää henkilökunnalleen ja koulun alumneille perhepäivän lauantaina 15.9.2018 klo 13 –17. Ohjelmaa on tarjolla vauvasta vaariin. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Lapsille on työpajoja peräti 9 kappaletta, ja pajoissa tehdään muun muassa sitruunoista sähköä, tutustutaan sähkön ihmeelliseen maailmaan ja ohjelmoidaan Android-sovellus älypuhelimelle. Ohjelmassa on lisäksi tietoiskuja kouluun liittyvistä ajankohtaisista aiheista, kuten kyberturvallisuudesta, älytaloista ja avaruustekniikasta. Edelleen, kaikille sopivia yleisöesitelmiä on luvassa ainakin aiheista ”Kannattaako nyt ostaa sähköauto?” ja ”Laitetaan älypuhelimen tietoturva-asetukset kuntoon”. Perheen pienimmille ja miksei myös vanhemmillekin on tarjolla rakentelunurkkaus, jossa paperinukkien tapaan kootaan vaikkapa aurinkokello.

Samaa tilaisuutta markkinoidaan myös Helsingin, Espoon ja Kauniaisten lukiolaisille opinto-ohjaajineen, jotta hakijoita koulumme saataisiin lisää. Lukiolaisille on tarjolla tietoa kandidaatti- ja maisteriohjelmistamme sekä esillä on myös laitosten demo- ja esittelypisteet. Luonnollisesti lukiolaiset voivat osallistua myös tietoiskuihin ja miksei myös työpajoihinkin.

Paikalle tulee myös poliisi- ja paloautot, joihin kaikki voivat tutustua. Ja kaiken kruunaa täyssähköautojen koeajot, ja paikalla on noin 10 erimerkkistä ja -mallista autoa Teslasta Volkswageniin koeajettavina.

Tapahtumapaikkana ovat Maarintie 8:n tilat. Tapahtuman aikana tarjotaan kahvia ja teetä sekä pientä purtavaa kaikenikäisille. Lapsille on luvassa jäätelöä ja mehujääpuikkoja.

Tarkempi ohjelma ilmoittautumisineen julkaistaan elokuun 2018 puolivälissä, mutta lauantai 15.9.2018 kannattaa jo nyt merkitä perheen kalenteriin. Perhettä ei ole tarkemmin määritelty eli se voi tarkoittaa alumnia vanhempineen ja puolisoineen sekä lapsineen tai alumnia lapsenlapsineen tai jotain muuta kokoonpanoa, joka tulkitaan perheeksi. Tai voit tulla myös yksin.

Koska ohjelmaa ei vielä ole kokonaan lyöty lukkoon, kannattaa esittää ideoita alla olevalle yhdyshenkilölle.

Lisätietoa:

Seppo Saastamoinen
Perhepäivän koordinaattori
Alumni- ja yrityssuhdevastaava

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.