Rehtori Ilkka Niemelä nimitettiin Seoul School of Integrated Sciences & Technologies -yliopiston kunniatohtoriksi

Promootion jälkeen järjestettiin tapahtuma, johon osallistui 200 Aalto EMBA-alumnia Etelä-Koreassa.
President Ilkka Niemelä in Seoul in Oct. 2022
aSSIST-säätiön puheenjohtaja Wan Kyoo Cho (vas.), Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä ja aSSIST-yliopiston rehtori Tae Hyun Kim

Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä nimitettiin aSSIST-yliopiston (Seoul School of Integrated Sciences & Technologies) kunniatohtoriksi Soulissa 18.10.2022.

Aalto University Executive Education eli Aallon johtamiskoulutus (ja Helsingin kauppakorkeakoulu ennen Aalto-yliopiston perustamista) on tehnyt tiivistä yhteistyötä aSSIST-yliopiston kanssa ja tarjonnut yhteisen EMBA-ohjelman vuodesta 1995 alkaen. aSSIST-yliopisto järjesti promootion Finland Tower -nimisessä rakennuksessa kunnioittaakseen pitkäaikaista yhteistyötä.

President Ilkka Niemelä in Seoul in Oct. 2022
aSSIST-yliopiston rehtori Tae Hyun Kim ojensi kunniatohtorin diplomin rehtori Ilkka Niemelälle.

aSSIST-yliopiston professori Jin Hee Choi esitteli rehtori Ilkka Niemelän tilaisuudessa. Esittelypuheessaan Hee Myung Lee, tohtorikoulutuksen alumnijärjestön johtaja, korosti rehtori Niemelän huomattavia akateemisia ja yhteiskunnallisia saavutuksia. aSSIST-yliopiston rehtori Tae Hyun Kim ojensi kunniatohtorin diplomin Niemelälle, minkä jälkeen rehtori Kim ja aSSIST-säätiön puheenjohtaja, Wan Kyoo Cho, pitivät onnittelupuheet.

Omassa puheessaan rehtori Niemelä ilmaisi kiitollisuutensa: ”Olen erittäin kiitollinen tästä suuresta kunniasta sekä akateemisesta ystävyydestä, joka ylittää rajat ja välimatkat, ystävyydestä, jonka ansiosta voimme kohdata yhteiset haasteemme, ja ystävyydestä, jonka ansiosta voimme menestyä yhdessä”.

Niemelä korosti myös puheenjohtaja Chon tärkeää roolia aSSIST-yliopiston ja Helsingin kauppakorkeakoulun välisen yhteistyön perustamisessa vuonna 1995 kauppakorkeakoulun silloisen rehtorin, Veikko Jääskeläisen kanssa.

Yli 4 320 korealaista Aalto EMBA -alumnia

aSSIST-yliopiston ja Aalto-yliopiston yhteiseen alumnitapahtumaan osallistui lähes 200 alumnia. Pitkäaikaisen yhteistyön ansiosta korealaisia Aalto EMBA -ohjelmasta valmistuneita on nyt 4 320. Heistä moni työskentelee kansainvälisten yritysten huipputyöpaikoilla Etelä-Koreassa ja ympäri maailmaa. Yhteinen alumnitapahtuma on järjestetty myös vuosina 2018 ja 2019.

Alumni event in Seoul in Oct. 2022
Lähes 200 alumnia osallistui aSSIST-yliopiston ja Aalto-yliopiston yhteiseen alumnitapahtumaan.

Tilaisuuden avasi rehtori Niemelä, minkä jälkeen Kim piti tervetulopuheen. Yleisö osoitti suosiotaan kuullessaan uutisen rehtori Niemelän nimittämisestä kunniatohtoriksi, ja Suomen Etelä-Korean-suurlähettiläs Pekka Metso piti onnittelupuheenvuoron.

Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki kertoi Aalto-yliopiston ja sen kampuksen uusimmat kuulumiset ja korosti kansainvälisten suhteiden – kuten Aalto- ja aSSIST-yliopistojen pitkäaikaisen yhteistyön – tärkeyttä erityisesti näinä myrskyisinä aikoina. Hän ilmaisi myös syvän kiitollisuutensa Aalto-aSSIST-alumneille näiden Kauppakorkeakoululle tekemästä lahjoituksesta viimeisimmässä varainkeruukampanjassa.

Dean Timo Korkeamäki in Seoul in Oct. 2022
Dekaani Timo Korkeamäki

Keynote-puheen piti professori Hannu Seristö, joka on opettanut korealaisessa EMBA-ohjelmassa yli 20 vuotta ja jonka alumnit tuntevat hyvin ja jota he myös suuresti arvostavat. Tämä arvostus painottui alumnien pitämissä puheissa. Puheessaan Global business in the very VUCA world professori Seristö kertoi, mitä yritykset voivat tehdä pärjätäkseen nykyajan erittäin epävakaassa, epävarmassa, monimutkaisessa ja monimerkityksellisessä ympäristössä.

Professor Hannu Seristö in Seoul in Oct. 2022
Professori Hannu Seristö

aSSIST-yliopiston professorit Won Jin Song ja Se Jin Song esittivät tilaisuudessa upean version Jean Sibeliuksen Finlandia-hymnistä flyygelillä ja pianolla. Tämän lisäksi kuultiin tervehdys alumnijärjestön uudelta rehtorilta Han-sup Kwonilta sekä muilta merkittäviltä, eri aloja edustavilta alumneilta.

aSSIST-yliopiston vararehtori Yong Joo Choi päätti tilaisuuden esittelemällä muistojaan ja näyttäen kauniita valokuviaan vierailultaan Töölön ja Otaniemen kampuksilla, ja esittelemällä EMBA-ohjelman positiivista kehitystä viime vuosien aikana.

Aalto-yliopiston tavoite on edistää aktiivisesti alumniyhteisönsä maailmanlaajuista toimintaa. Vuonna 2019 yliopiston johto tapasi Aalto-alumneja New Yorkissa ja Los Angelesissa. Viimeisten seitsemän vuoden aikana Kauppakorkeakoulun dekaani on isännöinyt alumnitapahtumia Brysselissä, Singaporessa, Soulissa, Palo Altossa, New Yorkissa, Lontoossa, Tukholmassa, Stanford-yliopiston kampuksella ja Moskovassa.

Lisätietoja:
Jonna Söderholm, päällikkö, ulkoiset suhteet, Kauppakorkeakoulu

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: