Reea Peltola voitti Designer’s Nest kilpailun

Kööpenhaminan muotiviikot avaavassa kilpailussa palkittiin kolme muotoilun opiskelijaa Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta.

Tuomaristo oli erityisen vaikuttunut Designers 'Nest -kilpailun voittajan Reea Peltolan materiaalien käsittelystä.

- Levenevät muodot houkuttelevat käyttämään malliston vaatteita. Mallisto tulkitsee naisellista siluettia uudella tavalla fokuksenaan kosketeltavuus, luonnehtii tuomaristo.

Kilpailun toinen sija meni Anna Sarasojalle. Tuomarit arvostivat erityisesti hänen yhdistelmätekniikkaansa yhdessä innovatiivisen ammattitaidon kanssa.

- Arkkitehtoninen lähestymistapa suunnitteluun, ideana rikottujen osien liittäminen yhteen. Myös monipuolisuus tulee hyvin esille hänen töissään, kertoo tuomaristo.

Kilpailun kunniamaininta meni Riikka Burille urheiluvaatteiden ja teknisten elementtien ja materiaalien yhdistämisestä naiselliseen siluettiin.

Pohjoismaiden johtava muotikilpailu käytiin Tanskassa Kööpenhaminassa.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan