Rakennusalan AEC Hackathon järjestetään Helsingissä kesäkuun alussa

Rakennusala ja digiosaajat valjastavat 3D mallit, virtuaalimaailmat, lisätyn todellisuuden, sisäpaikannuksen ja sensorit rakennusalan käyttöön.

Rakennusala ja digiosaajat valjastavat kesäkuun 3.-5. päivien viikonloppuna 3D mallit, virtuaalimaailmat, lisätyn todellisuuden, sisäpaikannuksen ja sensorit rakennusalan käyttöön. AEC (Architecture, Engineering, Construction) Hackathonin osallistujat pääsevät ratkaisemaan kiinnostavia alan haasteita, joista parhaimmat tekijät palkitaan. Toisen kerran järjestettävä AEC Hackathon pidetään tällä kertaa Helsingissä Swecon uusissa toimitiloissa.

Tapahtuma on aitiopaikka nähdä millaisia rakennusalan digitaalisia sovelluksia Suomessa ja maailmalla tulevaisuudessa käytetään. Paikalla olevat rakennusalan ammattilaiset auttavat demojen tekijöitä ymmärtämään paremmin rakennusalan tarpeita. Hackathonissa järjestetään lisäksi esityksiä ja demoja, joissa perehdytään uusimpien teknologioiden kuten Microsoftin HoloLensin hyödyntämiseen.

Digitalisaatio muuttaa rakennusalaa

Ala kaipaa mukaan uusia tekijöitä ratkaisemaan haasteita ja auttamaan yrityksiä uusien teknologioiden käyttöönotossa. Ensimmäinen Suomessa järjestetty AEC Hackathon täytti Teklan tilat ääriään myöten täyteen 150 rakennusalan ammattilaisesta sekä sovellus- ja pelinkehittäjistä ja muista ideanikkareista. Yhdysvalloista alkunsa saanut huippusuosittu yhteisö kokoaa yhteen kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaiset tekemään yhteistyötä ohjelmistokehittäjien ja uusien teknologioiden huippuosaajien kanssa.

- Ensimmäisen hackathonin osallistujien kokemukset olivat sen verran hyviä, että saimme heti toiveita uuden järjestämiseksi. AEC Hackathon on erinomainen mahdollisuus yhteisön ja kansainvälisen kumppaniverkoston rakentamiseen. 8000 miljardin euron globaali kokonaismarkkina on iso mahdollisuus digitaalisten palvelujen kehittäjille, kertoo tapahtuman paikallinen järjestäjä Teemu Lehtinen Aalto-yliopistosta.

Tapahtumaan on tulossa myös kova puhujakaarti mukaan lukien Peter Vesterbacka Roviolta, Martin Fischer Stanfordin yliopistosta, Chris Keyack Trimblestä ja Petri Vilén Industryhackista. Hackathonin järjestämisessä ovat auttaneet Sweco, jonka tiloissa (Ilmalanportti 2, Helsinki) tapahtuma järjestetään. Muita yhteistyökumppaneita ovat Skanska, Trimble, Graphisoft, RAKLI, Proximi.io, Umbra, RIL, AE Partners, UpCloud, 720 Degrees, Thingsee ja Aalto-yliopisto.

AEC Hackathonin ohjelma ja rekisteröityminen löytyvät tilaisuuden nettisivuilta http://aechackathon.com/helsinki-2/.

Seuraa tapahtuman uutisia Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1756326367923311/

AEC Hackathon on osa Teollisuuden digitaalinen murros- tutkimushanketta. Se tutkii digitalisaation vaikutusta suomalaiseen yhteiskuntaan teollisuuden kautta. Toimimme aktiivisessa yhteistyössä yritysten kanssa luoden tieteelliseen tutkimukseen nojaavaa ymmärrystä tämän muutoksen luonteesta, etenemispoluista ja vaikutuksista.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa